Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Documents

Startet av Hyperstress, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Hyperstress

Ny studie av Tesla Roadsterbatteriene viser at de holder mye bedre enn hva Tesla forventet.

80-85% remaining etter 160000km. Eller 1% tap pr 10 000km om du vil. Altså atskillig bedre enn Teslas oppgitte 70% etter 5år/80 000km. Klima og alder spilte mindre rolle, mens sykluser var avgjørende.

Det må jo love godt for TMS batteriene som har bortimot 5 år nyere teknologi!

http://www.pluginamerica.org/surveys/batteries/tesla-roadster/PIA-Roadster-Battery-Study.pdf

-----------
Utdrag:

Conclusions
The projections from the various data sets studied suggest that Roadster batteries will be at 80% to 85% capacity after 100,000 miles, on average. Stated another way, the study shows an average loss of about 3.7 ideal miles of range (1.6%) per 10,000 miles driven.
As there is considerable variation among vehicles with similar mileage, an individual owner's experience may vary significantly from the average.
The survey found no significant correlation between climate and battery pack longevity. Individual experience may vary. The survey data for high-mileage vehicles is sparse with little variation in climate among those vehicles, so it's possible an effect from climate will emerge as more data is collected.
The survey found no significant correlation between vehicle age and battery pack longevity, although the study has no data on the first year of use, nor use beyond 4.5 years.
The calculated amp-hour capacity is the most reliable measure of battery pack capacity. It would be a benefit if this value were readily visible to Roadster owners.
It's curious that Tesla does not offer any sort of warranty on battery pack capacity, not previously as part of a new Roadster purchase, not as part of the extended warranty they are now offering Roadster owners as their warranties expire, and not even to Model S owners despite the purported improvement in battery chemistry and corresponding increase in both time and miles on the Model S battery warranty.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trondhjemer

Beklager det dumme spørsmålet men med sykluser mener du antall ladinger eller.......
Trondhjem

Solgt min Avensis, uten bil frem til levering av TMS

Tesla Model S85 | grey metallica | 19" | luft | tech | park | lyd | pano | dobbeltlader | barneseter

Cirion

Sitat fra: Trondhjemer på tirsdag 16. juli 2013, klokken 11:57
Beklager det dumme spørsmålet men med sykluser mener du antall ladinger eller.......
Ikke antall ladinger, men antall sykluser fra 0 - 100 %. En lading fra si 50% til 80% teller som 30% av en syklus. Så du kan lade 10% ti ganger før det teller som 1 syklus.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Trondhjemer

Trondhjem

Solgt min Avensis, uten bil frem til levering av TMS

Tesla Model S85 | grey metallica | 19" | luft | tech | park | lyd | pano | dobbeltlader | barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA