Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdifall/Annenhåndsverdi.

Startet av El loco, søndag 21. juli 2013, klokken 13:04

« forrige - neste »

El loco

Bilen befinner seg i Bergen. Selges som rep. objekt/delebil. Bilen sluttet å ta lading i begynnelsen av juni. I følge Kverneland er lader defekt. I tillegg er det også mulig isolasjonsfeil i batteripakken. Fikk oppgitt pris på bytte av lader til mellom 8- og 9 tusen av Kverneland i Åsane. Bilen har ellers fungert utmerket den tiden jeg har hatt den i min eie. Byttet bremseklosser og skiver uken før den ble satt brakk. Bør være mulig å få på veiene igjen til ok pris. Har selv gått til innkjøp av Leaf bla. på grunn av behov for plass til to barneseter.

elektrolux

Er redd prisen du fikk på bytte av lader kan være feil. Hvis ikke, løp og kjøp, da bilen er mye mer verd i kjørende tilstand enn i defekt tilstand.

Desuten kan det være en grei bil å ha til og fra barnehage, og butikk, og samtidig redusere faren for bruks skader på Leaf'en
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Yeyeye

Regner med verkstedet sjekket laderen? For om du har isolasjonsfeil, så slutter bilen å lade!
På ens jeg nå nettopp har hjulpet litt har han ikke permanent feil, med feilen kommer opp mens bilen lader og da stoppes ladingen inntil bilen mister den permanente feilmeldingen og du tar ut og setter inn ladeledningen på nytt igjen. Kverneland rundt om er så "vant" med laderfeil at de ofte konkluderer/skyter fra hofta ;)

Mvh Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

El loco

Tre biler har jeg verken behov for eller plass til ;).

Jeg har selv lurt på om det bare var isolasjonsfeilen som gjorde at den ikke tok lading, men Kverneland hevder altså at de har sjekket laderen. Jeg får ikke opp noen feilmelding i dashbordet, og ladelampe blinker når ladeledningen er plugget i. Var i ferd med å få montert nikometer før dette skjedde, men kom aldri så langt. Har derfor ikke fått sjekket så nøye selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA