Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2 år uten service....

Startet av S4e, torsdag 03. desember 2015, klokken 11:22

« forrige - neste »

S4e

Ser ting har endret seg når det gjelder pris. Med Weekend billett som ofte passer oss koster det 570 t/r, mens bro koster 403,- en vei... Da må man imidlertid planlegge når det gjelder å treffe ferger. Før gikk de hvert 20 min når vi typisk kommer der, nå hver 30 min...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Øyvind.h

Sitat fra: S4e på fredag 30. oktober 2015, klokken 19:39
Ser ting har endret seg når det gjelder pris. Med Weekend billett som ofte passer oss koster det 570 t/r, mens bro koster 403,- en vei... Da må man imidlertid planlegge når det gjelder å treffe ferger. Før gikk de hvert 20 min når vi typisk kommer der, nå hver 30 min...

Aha. Kjørte ofte tur/retur Kolding en tid tilbake. Fergen ble min favoritt, men da opplevde jeg at den alltid gikk og at prisen var ganske lik. Kjører rett inn med autopassbrikken.

Og når det er fordelaktig ift rekkevidde å ta båten blir valget enda lettere. Men om man blir kraftig forsinket ift å kjøre rundt forstår jeg at broen foretrekkes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trallalala

#17
Min tur til Køge:

Sarpsborg - Uddevalla
Avreise 8:45, med 345 km på tanken.
Ankom Uddevalla 10:01 med 231 km igjen (126 km / 237 wh/km).
Ladet til 10:31 (pga mat) til 348 km.

Udevalla - Falkenberg
Ankom Falkenberg 12:08 med 128 km igjen (179 km / 233 wh/km).
Ladet til 12:36 til 285 km.

Falkenberg - Löddeköpinge
Ankom Löddeköpinge kl 13:48 med 71 km (151 km / 264 wh/km).
Ladet til 14:10, til 228 km.

Löddeköpinge - Køge
Ankom Køge 15:06 med 103 km igjen (100 km / 239 wh/km).

Altså Sarpsborg - Køge på 6 timer og 20 min hvorav 80 min. var lading/spising.
Full bil, null hensyn til forbruk og bare tatt ting som det kommer uten særlig planlegging.

Håper det kan være til hjelp.

o.b.lix

Hvilke hoteller anbefales i København - med tanke på parkering og lading?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

fredag

Å kjøre Oslo-København med Model S er super enkelt med superchargerne. Ikke noe problem.

I København kan du lade opp bilen på E.On sine 11kW type2 ladestolper. Koster 99 danske kr pr lading. I tillegg må du som regel betale på parkometer. Forhåndskjøpt ladekort ikke påkrevet hos E.On.

http://www.eon.dk/e-mobility/Charge-your-electric-car-in-Denmark/

Ellers har Clever ladestolper og hurtigladere for oss som har Chademo-adapter. Clever krever forhåndskjøpt ladekort, som du må bestille til norsk adresse i god tid før du drar til Danmark.

https://www.clever.dk/english/charge-on-clever%92s-network/

Husk å ta med type2-kabel.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

S4e

Takk Fredag - nyttig info :-)

En mulighet er å lade hos Svigermor, men hun har neppe en kraftig kurs og da må vi ha en lang skjøtekabel. Noen som har erfaring med ladning på denne måten - hvilken ladekapasitet kan man da ha og hvor lang tid tar det fra nesten tom til 80%.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Jejl

Tror det er vanlig med 13A sikringer i Danmark. (Det var ihvertfall bare 13A bortsett fra sikringen til komfyren i et hus vi lånte i Danmark i sommer)
Hvis du kjøper en 20meter 2,5 mm kabel og lader med 10A kan du regne med å lade rundt et døgn.

plvr

#23
Bodde i to relativt nye feriehus i danmark i sommer og der var det bare 10A-kurser. Når det er sagt holder det som regel helt fint. Om du skal ordentlig langt hver dag er det relativt stor sjanse for at du svinger forbi en SC uansett. Husk å skaffe overgang til dansk schuko slik at du ikke mister jording.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

andwin

Var på vestkysten i Danmark i sommer og skulle lade i feriehuset vi leide. Der var det også bare 10A kurser som ble delt med en del annet. Jeg endte med å lade på 5A og fikk tak i overgang til dansk Schuko, allikevel var dette rimelig ustabilt og jeg måtte dra ut UMC-kabelen et par ganger om dagen for å sette i gang ladingen igjen.

Jeg ble til og med nødt til å sitte på med noen i en fossilbil ved en utflukt pga for lite kapasitet på batteriet og ingen SC i nærheten. Skikkelig nedtur når jeg hadde fått bilen bare noen få dager tidligere.. Hehe..


jkirkebo

Sitat fra: Jejl på lørdag 31. oktober 2015, klokken 09:32
Tror det er vanlig med 13A sikringer i Danmark. (Det var ihvertfall bare 13A bortsett fra sikringen til komfyren i et hus vi lånte i Danmark i sommer)
Hvis du kjøper en 20meter 2,5 mm kabel og lader med 10A kan du regne med å lade rundt et døgn.

Nja, tom til full på 10A tar nok i overkant av 40 timer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wattson

Sitat fra: Øyvind.h link=topic=24643.msg417309#msg417

Jeg er selv ofte i Gøteborg, og der er jeg nå helt trygg på ladetilgang.
/quote]
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Wattson

Min melding over gikk ikke som tenkt, men ville gjerne ha info om gode lademuligheter i  Gøteborg??
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA