Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-bil vennlige hoteller i Oslo

Startet av Retrobjørn, fredag 24. januar 2014, klokken 00:02

« forrige - neste »

Retrobjørn

Hei

Nå har jeg kjørt bilen tom for strøm, men rakk akkurat hjem til laderen. Nå vil ikke ladingen starte. Power lyser på ladekladden, men car link lyser ikke og heller de grønne lampene på dashbordet.

Tenkte først at det var tomt batteri, kald bil og derfor ingen lading. Men nå slo det meg at det kan være ladekladden!

Hva tror dere? Noen i Oslo Øst som har en ladekladd til nødlading, evt kun for sjekke om det er ladekladden eller bilen det noe feil med? Evt. noen med en think i nærheten så jeg kan komme og sjekke om ladekladden virker på en annen think enn min egen?

Asbjørn
Think 2010 46000 km, Bøler

Lynet

Høres ut som at det kan være feil i magnetbryteren i inngangen på bilen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Hvis ikke kan du låne min. Ligger nord for Oslo.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Retrobjørn

Avtalte med Think-Fredrik å komme en tur til Røhne-Selmer for å sjekke laderen i dag tidlig, men på veien gikk jeg innom bilen og gjorde et siste forsøk, og da startet ladingen med en gang!!!
Kvelden før holdt jeg på i tre timer uten noe tegn til liv. Så krisen er avverget og bilen er nå forhåpentligvis full igjen.

Takk for tilbud om lån av kabel!

Asbjørn

Go-carter

Var bilen "varm" når du prøvde å lade første gang? Jeg har hatt problemer før med Gen 0/1 biler at hvis bilen er iskald, kan de ta 5-10 forsøk å få igang lading. Hvis den derimot er kjørt, så går lading på med en gang.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Retrobjørn

Bilen hadde kjørt flere turer de siste to timene, men hadde vel stått en time, før den siste turen på fem minutter hjem fra barnehagen (med siste rest av strømmen). Ladeplassen var nedsnødd, så jeg måtte hjemom å hente spade. Derfor kan den vel ikke kalles helt varm? -5 grader i lufta ute.

Prøvde noen ganger å få liv i den. Hjem igjen for å legge unga. Deretter tilbake med varmeapperat, da jeg tenkte at det muligens kunne hjelpe om bilen ble varm. Ingen ting skjedde etter mange forsøk. Dagen etter fungerte det på første forsøk, da var det jo i allefall kald! Så ikke skjønner jeg, men glad er jeg for at det fungerte til slutt!

Asbjørn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA