Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er Tesla innovative?

Startet av SIS, søndag 10. november 2013, klokken 00:21

« forrige - neste »

Lanber

Kjørte meg en runde på 20km ikveld i fart på 60-70kmt uten varmeapperat. Forholdsvis tørr vegbane og 3 grader. Fikk 152 w/km.

Amper



Det finnes kurver med km/h - wh data for dette presentert her å forumet en rekke ganger.. optimal langdistanse kjøring med lavt forbruk foregår i tråsykkeltempo..

Forbruket er omvendt proposjonalt med køen som du lager bak deg!!! med andre ord glem det!  ::)
P85D :o)

Lanber

Hehe, jeg har sett de kurvene. Det blir det samme som de tallene Lotus oppgir på ytelser, de finnes bare i tallenes verden.
Ikke var det særlig kaldt heller, varme i rumpa og varmblodig er jeg fra naturen sin side.

Hva klarer dere andre å få til med forbruk?

Anders Heibø

Hvis du begynner på toppen av et fjell kommer du ganske langt uten å bruke noe som helst  8) Ganske tilfredsstillende men litt juks i denne sammenhengen?
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Havebigfun

Dette er helt avhengig av dekk, dekktrykk og klimafaktorer i tillegg til hastighet ol.
Jeg tror ikke det er mulig å bevege min P+ med 152Wh/km på en strekning som ender da den startet. se førvrig:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8946.msg137914.html#new

Stighl

Er det noen som slår denne?

3Wh/km.

Triptelleren og forbruksmåleren er helt på bærtur.
Den står stille for plutselig å gjøre et byks.
Den totale kmtelleren har også gått tilbake tre ganger ???

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA