Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skjøteledning og el-anlegg

Startet av Cobos, onsdag 04. april 2012, klokken 20:04

« forrige - neste »

PHsigP85

Tror aldri jeg har kjøpt bil uten å svelge noen kameler. Enten det har vært manglende kraft, for høy pris, pinglete felger, lite bagasjeplass, høyt forbruk, eller et eller annet mer eller mindre viktig.

Er nok absolutt ikke bare muffinman som kunne tenkt seg en annen grill heller (selv designeren har jo gitt uttrykk for at den er laget for at ikke bilen skal se for ulik ut ifht vanlige biler).

Men alt i alt er jeg, muffinman, og sikkert mange med oss, positive likevel ettersom totalpakken er helt rå. Da tar i hvert fall jeg utfordringen med noen kameler "mothårs" på strak arm.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Muffinman

Her treffer du spikeren bra på hodet.

Det er nok bare blodfans av et merke som er fornøyd med absolutt alle sider av bilkjøpet sitt.

:)

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:11
Det er nok bare blodfans av et merke som er fornøyd med absolutt alle sider av bilkjøpet sitt.
Hehe. Om du leser posten min en gang til skriver jeg at jeg har ting å utsette på bilen jeg og, men ikke så grunnleggende ting som det du påpeker. Vil påstå det er mer blodfan ved å legge 700K på bordet for en bil hvor man misliker bl.a. utseende og førermiljø kontra det å legge 580K på bordet for en bil man liker  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Blodfan-kommentaren var generell, og ikke myntet på deg.

Øyvind.h

#19
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:34
Blodfan-kommentaren var generell, og ikke myntet på deg.
OK. Jaja. Det får være høyde for å være uenige her på forumet. Kanskje litt mer bombastisk enn jeg pleier nå i kveld når jeg har tapt så mye på tsla ;D

For å være litt mer on topic:
Liker dashboardet. Opplever det som moderne, og betjening av skjermene fungerer veldig bra. Litt skuffet over enkelte detaljer, som kantene som blir slitt ved B og C stolpe. Burde hatt hardplast her som andre produsenter, og en eller annen fix forventer jeg at kommer. Forsetene synes jeg var gode og lette å justere til å passe meg. Baksetet fungerte greit for meg på 185cm, men skulle jeg hatt voksne i baksetet ofte hadde mangelen på justerbare nakkestøtter vært grunn nok til å utsette kjøpet.
Etter en gjennomgang av hva jeg har av ting og tank liggende i Passaten nå konkluderte jeg med at behovet for mer lagringsplass ikke er tilstede for meg. Liker det minimalistiske designet, og når jeg ikke trenger mer lagringsplass (jeg bare akkumulerer ting og søppel som ikke brukes) passer det bra for meg. Noen skinnimitasjonsdetaljer på stolper/dør ser ikke premium ut, men synes setene og dasboard-trekket ser bra ut.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

orjan

Det er alltid noe jeg ikke liker med en bil - ingen har hittil vært i nærheten av å være perfekt. Jeg digger Model S totalt sett, og kommer garantert til å kjøpe en.. men det er naturligvis elementer i den jeg ikke liker. Hodestøttene f.eks. Og den store plastikkjeften synes jeg også ser mindre bra ut. Har ikke falt skikkelig for noen av lakkfargene ennå (i motsetning til custom-fargen Laurent på teslamotorsclub-forumet ordnet seg).

Kunne sikkert listet opp flere punkter - men bilen er uansett drømmebilen min, totalt sett. Ingen andre biler er i nærheten for øyeblikket.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Kristian

Å klage over nakkestøtter i en Tesla Model S, blir som å sitte med siste Samsung mobiltelefon og klage over at det tar 10 sek å leste ned youtube filmen med den søte kattungen.  ;)
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Cato76

Sitat fra: Kristian på onsdag 08. mai 2013, klokken 14:44
Å klage over nakkestøtter i en Tesla Model S, blir som å sitte med siste Samsung mobiltelefon og klage over at det tar 10 sek å leste ned youtube filmen med den søte kattungen.  ;)

Hmmm, er vel en viss forskjell på å få kraftig nakkeskade enn å måtte vente 10 sek på youtube video... Men nå vet jeg ikke hvor viktig youtube video med søte kattunger er for deg  ???

Når jeg sitter normalt i baksetet på TMS så ville en påkjørsel bakfra utgjort stor skade på nakke, da nakkestøtten kun er til pynt... En må "skli" rompa frem i setet slik at hodet hviler på støtten for å beskytte nakken skikkelig. Min samboer satt i baksetet under prøvekjøring, og jeg måtte si ifra hver gang jeg skulle teste akslerasjonen pga ubehag med manglende nakkestøtte!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cirion

Sitat fra: Cato76 på onsdag 08. mai 2013, klokken 16:12Når jeg sitter normalt i baksetet på TMS så ville en påkjørsel bakfra utgjort stor skade på nakke, da nakkestøtten kun er til pynt...
Når du sitter normalt i baksetet og kjører Model S, er vel ikke nakkeskade som er det største problemet?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

executive

Liker de enkle linjene i Model S interiørdesignet. Men etter to biler med skinn så har jeg mest lyst på et skikkelig stoffinteriør. Savner det lune preget det gir. Jeg har litt preferanse for komfort over performance 8) . Noen her som har sett stoffinteriøret live? Det virker litt jalla på bildene med skai forsterkninger. Ellers så hadde det vært kult om hele bøtta (midtkonsollen) kunne fjernes. Da hadde det blitt rene 17m P7 feelingen  ;D 

Og hvor er armlene og skiluken i baksetet?

Zneip

Sitat fra: executive på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:27
Liker de enkle linjene i Model S interiørdesignet. Men etter to biler med skinn så har jeg mest lyst på et skikkelig stoffinteriør. Savner det lune preget det gir. Jeg har litt preferanse for komfort over performance 8) . Noen her som har sett stoffinteriøret live? Det virker litt jalla på bildene med skai forsterkninger.

Som jeg ser det så har skinninteriør kun EN fordel ---> lett å rengjøre når unger har "spist is" o.l. Utover det så er skinninteriør:
- Varmt på sommeren (på biler uten smartphoneapp iallefall)
- Kaldt på vinteren (igjen - hvis man ikke har fjernstyring/timer av oppvarming)
- Ventilerer dårlig og gir klam rygg ved mer enn en halvtimes kjøring
- Mer utsatt for synlig slitasje hvis man ikke behandler med pleiemidler

Jeg skal ha stoffinteriør. Mest pga. ekstremt svett-rygg-syndrom, men så har jeg heller ikke små barn lengre :) Jeg har ikke sett et stoffsete med egne øyne, men stoffprøven de hadde på showrommet på Lade virket veldig lovende etter mitt skjønn.

PS: Jeg liker også dashbordet på TMS'en - skjønner ikke helt hva som er så ille med det?
Nord Trøndelag | X90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA