Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.

Startet av sven erik, fredag 28. juni 2013, klokken 00:05

« forrige - neste »

sven erik

skønner ikke hvorfor da både de som har bygd  tingene å elektrikerne sier det samme 
men en må bare ta hensyn og vi må tenke oss at  mye av utstyret ikke er helt nytt lenger 
og vi vil vel både ha strøm og unngå  brann ?
eller er rask lading viktigere ?
fra en som virklig har kjørt langt med  elbil å måtte mange ganger ned i 6a for å lade

TorC

Sven Erik; det har vært mye tull med ladestasjonen på Park. Jeg har vært i dialog med "Shell-mannen" og har blitt enige om å stenge den ene stolpen, og jeg har satt opp klistrelapper om max belastning.

Problemet er at begge stolpene deler en 16amp sikring på stasjonens hovedtavle. Derfor har sikringen gått når det har vært mer enn en bil som lader. Det spiller derfor ingen rolle om det er 2x leaf på 16amp, eller 2x leaf på 10amp som lader. Sikringen vil gå uansett så lenge det er mer enn 16amp som trekkes.

Jeg er i dialog med shell-mannen for å finne en løsning.

Jeg forsøker også å få opprettet flere stasjoner i byen, og skal stille i bystyremøtet nå på torsdag. Du må gjerne møte opp du også for å vise din støtte.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rasmus.B

Dette forklarer jo en hel del av problemene som Sven Erik opplever.
Flott at du engarsjerer deg Tor.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

sven erik

dette gjelder som sakt ikke bare Sandefjord
og det er meget rart for jeg har ladet  2 biler der flere ganger jeg  da jeg har flere biler  både en kango på 16a og en i miev

jeg har holt på med kommunen selv lenge

dette gjelder stort sett overalt

sven erik

jeg bruker nå mest de i oslo  ikke Sandefjord  da jeg lader jemme her  å de i Sandefjord har  en helt annen produsent

Trond Arve

Sitat fra: sven erik på mandag 17. juni 2013, klokken 14:06
jeg bruker nå mest de i oslo  ikke Sandefjord  da jeg lader jemme her  å de i Sandefjord har  en helt annen produsent
Jeg har ladet på offentlige ladestolper i Oslo de siste fire årene med 14A (P106) og 16A (Leaf), og har aldri opplevd problemene du beskriver. Enten har jeg vært  heldig, eller så har du vært usannsynlig uheldig.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

sven erik

Sitat fra: Trond Arve på mandag 17. juni 2013, klokken 14:31
Sitat fra: sven erik på mandag 17. juni 2013, klokken 14:06
jeg bruker nå mest de i oslo  ikke Sandefjord  da jeg lader jemme her  å de i Sandefjord har  en helt annen produsent
Jeg har ladet på offentlige ladestolper i Oslo de siste fire årene med 14A (P106) og 16A (Leaf), og har aldri opplevd problemene du beskriver. Enten har jeg vært  heldig, eller så har du vært usannsynlig uheldig.
men det er noen av de gamle  med 16A   det er så kjedlig  og det er kun leafen  som trekker  max  foreløpig   er så kjedlig og måtte ta trikken fra  andre og til der en skal  for å kunne reise til Sandefjord i gjenn  når det er  egentlig ladre rett utenfor der du skal 

Elmo

#22
Sitat fra: sven erik på mandag 17. juni 2013, klokken 14:56
men det er noen av de gamle  med 16A   det er så kjedlig  og det er kun leafen  som trekker  max  foreløpig   er så kjedlig og måtte ta trikken fra  andre og til der en skal  for å kunne reise til Sandefjord i gjenn  når det er  egentlig ladre rett utenfor der du skal

Jeg opplever også veldig sjelden problemer med stolpene i Oslo.

Men hvis du kommer over en ladestolpe i Oslo som ikke funker så er det bare å ringe til Bymiljøtaten på 23482100. De fikser utrolig kjapt nesten til alle døgnets tider.
Har selv plugget inn utladet bil på "defekt" stolpe sent fredag kveld, og ringt dem. Og så hentet full-ladet bil lørdag formiddag ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

Sitat fra: Elmo på mandag 17. juni 2013, klokken 22:12
Sitat fra: sven erik på mandag 17. juni 2013, klokken 14:56
men det er noen av de gamle  med 16A   det er så kjedlig  og det er kun leafen  som trekker  max  foreløpig   er så kjedlig og måtte ta trikken fra  andre og til der en skal  for å kunne reise til Sandefjord i gjenn  når det er  egentlig ladre rett utenfor der du skal

Jeg opplever også veldig sjelden problemer med stolpene i Oslo.

Men hvis du kommer over en ladestolpe i Oslo som ikke funker så er det bare å ringe til Bymiljøtaten på 23482100. De fikser utrolig kjapt nesten til alle døgnets tider.
Har selv plugget inn utladet bil på "defekt" stolpe sent fredag kveld, og ringt dem. Og så hentet full-ladet bil lørdag formiddag ;D
det er bra men kan ikke vente så lenge

TorC

Sitat fra: sven erik på tirsdag 18. juni 2013, klokken 02:02
Sitat fra: Elmo på mandag 17. juni 2013, klokken 22:12
Sitat fra: sven erik på mandag 17. juni 2013, klokken 14:56
men det er noen av de gamle  med 16A   det er så kjedlig  og det er kun leafen  som trekker  max  foreløpig   er så kjedlig og måtte ta trikken fra  andre og til der en skal  for å kunne reise til Sandefjord i gjenn  når det er  egentlig ladre rett utenfor der du skal

Jeg opplever også veldig sjelden problemer med stolpene i Oslo.

Men hvis du kommer over en ladestolpe i Oslo som ikke funker så er det bare å ringe til Bymiljøtaten på 23482100. De fikser utrolig kjapt nesten til alle døgnets tider.
Har selv plugget inn utladet bil på "defekt" stolpe sent fredag kveld, og ringt dem. Og så hentet full-ladet bil lørdag formiddag ;D
det er bra men kan ikke vente så lenge

Sålenge det ikke er ladepunkter på hver eneste parkeringsplass vil det alltid være slik at man må sikre seg litt ekstra når man kjører elbil og ha en "plan B". Jeg er imidlertid litt usikker på hva du egentlig vil med denne tråden. Mener du at alle med LEAF skal gå ut og kjøpe seg en ny kladd fordi du opplever problemer? Eller hva er det du egentlig vil vi skal gjøre?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Griffel

Jeg nekter å tro at sven erik har problemer på de offentlige ladeplasser, der kan en trygt benytte 16A.
På de private som kjøpesenter, bensinstasjoner og lignende er en derimot ikke garantert å være eneste forbruker.
Deler en en kurs med noen eller noe og trekker 16A  og det er ikke usansynlig at dersom en på et kjøpesenter kobler seg til med 16A at sikringen går.

Sitat fra: TorC på tirsdag 18. juni 2013, klokken 09:53
Eller hva er det du egentlig vil vi skal gjøre?
Dersom du bare har 16A kladd, ikke bruk den doble stikkontakten på kjøpesenteret men finn en offentlig ladeplass.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

sven erik

leafen er ikke levert med 16 a orginalt
ok forstår dere driter i andre  og det kommer jeg til å gjøre heretter og

sven erik

Sitat fra: TorC på mandag 17. juni 2013, klokken 13:36
Sven Erik; det har vært mye tull med ladestasjonen på Park. Jeg har vært i dialog med "Shell-mannen" og har blitt enige om å stenge den ene stolpen, og jeg har satt opp klistrelapper om max belastning.

Problemet er at begge stolpene deler en 16amp sikring på stasjonens hovedtavle. Derfor har sikringen gått når det har vært mer enn en bil som lader. Det spiller derfor ingen rolle om det er 2x leaf på 16amp, eller 2x leaf på 10amp som lader. Sikringen vil gå uansett så lenge det er mer enn 16amp som trekkes.

Jeg er i dialog med shell-mannen for å finne en løsning.

Jeg forsøker også å få opprettet flere stasjoner i byen, og skal stille i bystyremøtet nå på torsdag. Du må gjerne møte opp du også for å vise din støtte.

snakket med han på bensinstasjonen og han har sent  brev til kommunen så ikke mas om dette
og det er meget dumt at en ikke snakker sammen  så du ikke er informert om hva som blir arbeidet med  og  hvordan jeg hadde fått kommunen litt på gli men nå er de lokket igjen for det blir for mye mas  jeg har holt på med dem siden  2010

TorC

Sitat fra: sven erik på torsdag 20. juni 2013, klokken 02:36
Sitat fra: TorC på mandag 17. juni 2013, klokken 13:36
Sven Erik; det har vært mye tull med ladestasjonen på Park. Jeg har vært i dialog med "Shell-mannen" og har blitt enige om å stenge den ene stolpen, og jeg har satt opp klistrelapper om max belastning.

Problemet er at begge stolpene deler en 16amp sikring på stasjonens hovedtavle. Derfor har sikringen gått når det har vært mer enn en bil som lader. Det spiller derfor ingen rolle om det er 2x leaf på 16amp, eller 2x leaf på 10amp som lader. Sikringen vil gå uansett så lenge det er mer enn 16amp som trekkes.

Jeg er i dialog med shell-mannen for å finne en løsning.

Jeg forsøker også å få opprettet flere stasjoner i byen, og skal stille i bystyremøtet nå på torsdag. Du må gjerne møte opp du også for å vise din støtte.

snakket med han på bensinstasjonen og han har sent  brev til kommunen så ikke mas om dette
og det er meget dumt at en ikke snakker sammen  så du ikke er informert om hva som blir arbeidet med  og  hvordan jeg hadde fått kommunen litt på gli men nå er de lokket igjen for det blir for mye mas  jeg har holt på med dem siden  2010


????
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafster

Sitat fra: sven erik på torsdag 20. juni 2013, klokken 02:31
leafen er ikke levert med 16 a orginalt
ok forstår dere driter i andre  og det kommer jeg til å gjøre heretter og

Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil med dette. Om ladestasjonen er defekt eller har for lav kapasitet så kan jo ikke bileier lastes for dette? Å koble 16A utstyr på 16A kurs er selvsagt ok når utstyret er ok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA