Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Stigskog, mandag 27. januar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

Stigskog

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46201495
Finnkode: 46201495

Vuderer å kjøpe en Leaf, 2012, 3.500 km. 180". Selger er Sandvika Bil. Se link over. Denne er importert.
Noen som har noen synspunkter på pris? På selger?
Hva er ulempene kontra en norsk bil?
På forhånd takk.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TB

Denne tråden høver nok betre ved kjøp av Norsk forhandler som i dette tilfelle. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11611.0.html

Den andre tråden som er omtalt tar opp "Egenimport av Leaf fra USA", som vil gi forbruker svært få rettigheter.

Men, Norsk forhandler kan ikkje gi forbruker færre rettigheter sjølv om bilen kjem frå USA.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

emil

Kjører selv importbil fra norsk forhandler, og bilen har vært snill og grei (og forhandler ordnet opp veldig raskt noen problemer med vinterdekkene). Er forhandleren grei og det er stor sansynlighet for at de fortsatt finnes om noen år burde det ikke være noe problem.

Når det gjelder bilen du linker til finner jeg ingen innvendige bilder og ingen ting i beskrivelsen som skulle tilsi at den har sete/rattvarme. Det vil jeg si er nødvendig om vinteren.

Ellers ville jeg også sørget for at de ordnet Carwings så du ikke selv må flytte det over på deg fra eventuell tidligere bruker.

Stigskog

Sete/rattvarmer har jeg inntrykk brukes for å redusere bruken av varmeapparatet og dermed spare batteriet. Dersom bruken av bilen på vinteren begrenser seg til korte turer på 1-2 mil bør vel ikke mangel på sete/rattvarmer være grunn til bekymring? Prisen på 180" er vel "grei". Som oppveier noen mangler?

lifern

Hei.
Jeg har selv kjøpt ny importert Euroleaf fra
Sandvika Bil.2013 mod Visia til 199'.
De er svært sparsom med tilbakemeldinger.
Du må ringe hele tiden.
Du får ikke bilen når den er lovet.
Ang ratt og setevarmer så er det helt unødvendig
spør du meg.
Har ikke det i min og har heller ikke hatt det i andre biler.
Er ikke frosset ihjel enda.
SVART EUROLEAF 2013

Kjell Leaf

Sitat fra: Stigskog på søndag 19. januar 2014, klokken 23:54
Sete/rattvarmer har jeg inntrykk brukes for å redusere bruken av varmeapparatet og dermed spare batteriet. Dersom bruken av bilen på vinteren begrenser seg til korte turer på 1-2 mil bør vel ikke mangel på sete/rattvarmer være grunn til bekymring? Prisen på 180" er vel "grei". Som oppveier noen mangler?
Sete og rattvarme brukes for å få god komfort også, og det er den første mila det er viktigst. Man skal ikke sitte å fryse bare fordi man har elbil, bare tullinger gjør det ;)
IKKE kjøp uten sete og rattvarme er min klare oppfordring.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Stigskog

Fungerer carwings på disse som er importert? Fikset forhandleren dette?

emil

Sitat fra: Stigskog på mandag 20. januar 2014, klokken 12:16
Fungerer carwings på disse som er importert? Fikset forhandleren dette?

Carwings skal fungere på europeiske importbiler (men ikke på de fra USA), men det kan være litt trøblete og noen har vel måttet dra innom Nissan-forhandler og betalt noen 1000-lapper for å få ting opp og gå. Derfor mener jeg at de som selger bilen burde ta jobben og eventuellt kostnaden med å sette det opp.


svingen

har du bestemt deg får leaf? du trenger 5 seter? får jo en ny e-UP til 190 tusen mener jeg,er vel ca samme rekevide er noe korte men ikke så mye,laver service (2 tusen annet hver år har jeg lest) og ny bils garanti.

vedrørende prisen er vel den ca korrekt,er jo ikke langt til en "ny bil" eller av leaf men slik er det jo alltid...starta selv med en reva så ble det en trilling og så var det ikke langt til en leaf osv,ente med en liten trilling er jo alltid ikke langt til neste ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 20. januar 2014, klokken 12:15
Sitat fra: Stigskog på søndag 19. januar 2014, klokken 23:54
Sete/rattvarmer har jeg inntrykk brukes for å redusere bruken av varmeapparatet og dermed spare batteriet. Dersom bruken av bilen på vinteren begrenser seg til korte turer på 1-2 mil bør vel ikke mangel på sete/rattvarmer være grunn til bekymring? Prisen på 180" er vel "grei". Som oppveier noen mangler?
Sete og rattvarme brukes for å få god komfort også, og det er den første mila det er viktigst. Man skal ikke sitte å fryse bare fordi man har elbil, bare tullinger gjør det ;)
IKKE kjøp uten sete og rattvarme er min klare oppfordring.
¨
Setter ikke pris på lavmålet her  >:( (ref tullinger). Får minne om at det er tekstilseter på 2011-2012 Leaf'ene, ikke skinn!. Disse setene blir veldig raskt varme på ett minutter eller så uten setevarme. Sitter du virkelig å fryser i slike seter, bør du heller begynne å trene litt for å få opp blodomløpet. Vurder heller å sykle til jobben Kjell  ;)
For alle oss andre: -Null problem uten setevarme... 

Manglende fabrikk garanti derimot... Manglende mulighet for å bli skikkelig servet hos Nissanforhandlere i all fremtid, også etter garantitidens utløp. Umulig å få utstedt nye nøkler etc., er mye mye verre. Manglende Navi Carwings etc. Dette krever skikkelig avslag i 20-30.000 klassen, helst bør man ligge unna!. Så hvis valget er euroleaf mot usa leaf? Da er det frafallet av fabrikkgaranti, manglende oppfølging fra Nissanforhandler i all fremtid som teller, ikke uvesentligheter som setevarme osv. Ikke la deg lure av at "vinterpakken gjør den akkurat som den norske" retorikken. Hvor lenge er USA importørene i business når reklamasjonene begynner å hagle? For disse forhandlerne kan det i praksis være nok å starte opp i nytt org nummer, så har de kvittet seg med det meste av reklamasjonsretten. Setevarme kan for øvrig ettermonteres for ca 1900,- om man føler behovet pressende...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA