rele til varmeapparat?

Startet av PLUTO, fredag 30. oktober 2009, klokken 19:32

« forrige - neste »

PLUTO

#15
Fikk ikke sove og gikk ut i garasjen et par timer istedet for å ligge der og ikke gjøre noe. Jeg fant ikke ut hvordan de har greid å koble inn 12V på ledningen til pumpa, så jeg har nå trekt en ny ledning helt frem til Webasto.

Det betyr at jeg nå endelig er der problemet nok har begynt en gang. Webasto gir konstant 12V ut på den kontakt som skal gi pulser. Kortet ser helt fint ut, men her jo åpenbart noe som ikke fungerer som det skal. Jeg målte på min webasto og den gir pulser. Er det noen der ute som har tid og mulighet for å feilsøke og fikse dette?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

#16
Er det noen som har er kort som dette til salgs? Det er det som i dette tilfelle gir konstant 12V til pumpen på pinne 6 i stedet for pulser.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Boogie

Under den blanke platen øverst i bildet sitter det en mosfet som heter bts141.
Sjekk om den er i orden. Det er ofte den som går på disse kortene.
Dersom den er gåen, så vil en "restart" ikke gi noen effekt.
Restart= sett på tenningen, slå over spaken slik at Webastoen skal starte og ta ut hovedstrømspluggen til Webastoen, og sett ledningen på plass igjen.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

PLUTO

Jeg skulle gjerne ha sjekket den, men har ikke kunnskap til slikt. Hvordan tester man en mosfet?

Fikk pris på nytt kort: 3800 + mva fra Webasto verksted i Kristiansand
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Jeg har noen slike mosfeter liggende om du trenger. Må sjekke hva jeg betalte for dem.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Jeg har både Mosfet og tester liggende.
Selve mosfet'en koster ca 100,-

Om du sender kortet til meg, så kan jeg ta en titt på den. Er det mosfeten så skifter vi den, er det noe mer så får vi se.
Uansett vil ikke dette koste mye.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA