Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LiPo vs Blybatterier i e-scooter

Startet av silverwrx, søndag 16. juni 2013, klokken 21:30

« forrige - neste »

silverwrx

Hei!

Fikk vår Leaf levert på fredag. Den er vår bil 2 og sparer oss for formidable 4900.- i bensin og bompenger i mnd. erstatter en 200hk bensinturbo med 4wd. Fått endel mil allerede. Også testet gratis parkering og soc ødeleggende gratis hurtiglading.

Så etter kun EN dags eie angrer jeg så utrolig. Jeg angrer på at vi ikke gjorde dette i 2011. Blir jo glad i den!

Fossilbiler fremstår nå neandertaleraktige. Så ineffektive.

Parken er nå en US Leaf med 6000km, en elsykkel (med sykkelhenger til barna) som jeg har hatt i 6år (250-1000w/36v12ah), og en helvill langturbil i rallybilsegmentet.

Takker alle på forumet for alle innspill omkring temaet. Det gjorde innkjøp og valget lettere.

2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Starfox

Sitat fra: silverwrx på lørdag 01. juni 2013, klokken 18:47
Hei!

Fikk vår Leaf levert på fredag. Den er vår bil 2 og sparer oss for formidable 4900.- i bensin og bompenger i mnd. erstatter en 200hk bensinturbo med 4wd. Fått endel mil allerede. Også testet gratis parkering og soc ødeleggende gratis hurtiglading.

Så etter kun EN dags eie angrer jeg så utrolig. Jeg angrer på at vi ikke gjorde dette i 2011. Blir jo glad i den!

Fossilbiler fremstår nå neandertaleraktige. Så ineffektive.

Parken er nå en US Leaf med 6000km, en elsykkel (med sykkelhenger til barna) som jeg har hatt i 6år (250-1000w/36v12ah), og en helvill langturbil i rallybilsegmentet.

Takker alle på forumet for alle innspill omkring temaet. Det gjorde innkjøp og valget lettere.

Hvordan kan du si at hurtigladin er soc skadene?  Lader minn mye på hurtigladeren og resultatet er.

silverwrx

Lest mye her inne, og forstått det slik at hurtiglading med 400v- ikke er det beste for levetiden på batteriet. 
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

leafster


Starfox

#4
Forandrer jo ikke mye merkbart om man lader på hurtigladeren.  Vi bor i et kaldt land og litiumbatterier pleier holde seg bra så lenge de er kalde.

silverwrx

Da fikk jeg langtur og på eiedag 3. Full tank fra Lillestrøm via Oslo til Hønefoss(klekken) og tilbake. Mange høydemeter. Kjørt 12,3mil og hadde da 33km på guessometer, er 36km igjen, så tar ikke den sjangsen... Lader nå hos Birger N Haug i Bærum, startet på 103Ampere så den var tørst. Før jeg har  skrevet dette er det mer enn nok til å komme hjem i 90kmt. FOR en bil. Dette er en 75.- i bom og 210.- i bensin. Sa til barna at vi kunne bruke 300.- på godis hos Statoil, og da ble de gale..

Men ikke minst, komfort. Behagelig. Sprek. Ikke bare økonomi..

Bilde fra Sundvolden..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

knnygar

Har på min 2. og 3. dag som Leaf eigar køyrt litt over 100 km med ein høgdeforskjel på 1300m.
Starta laurdag med 100% lading og 155 km på "tanken".
I eit kryss ca 500 meter frå heime fekk eg beskjed om veldig lavt batterinivå.
No står bilen på lading og klargjer seg til 143 - 237 km tur i morgon (til Skodje/Vigra).
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

silverwrx

#7
Og da var jeg hjemme! 16mil ble det.  Går fælt dette her, går "sikkert" over 150kmt disse her Leafene..

Har blitt 30mil på 3 dager.

Bakkene så drar det endel strøm ja. Det er sikkert! Cruisecontrol er fin å holde jevn fart og regenerering ned bakkene. Fikk mange trær på turen. Blåste opp 16tommerene dekkene til 3bar, så nå lyser dekktrykksensorene.

Så gratis kommunal lading i morgen. Og slipper å leie parkeringsplass til 800.-+mva i måneden i tillegg!!

For første gang i mitt liv føler jeg at jeg bor i "verdens rikeste land".

Angrer fortsatt. På at vi ikke kjøpte i 2011 ;)
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Sverre_E

Sitat fra: silverwrx på lørdag 01. juni 2013, klokken 18:47
Fossilbiler fremstår nå neandertaleraktige. Så ineffektive.

Det er det som er så vrient å forklare til dem som ikke tør angre.  ;)
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Vikingo

 ;D  Dette er en 75.- i bom og 210.- i bensin. Sa til barna at vi kunne bruke 300.- på godis hos Statoil, og da ble de gale..
Sitat silverwrx.

HAHA!!! Veldig bra sagt!!!!!!    ;D
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Vikingo

God tur Knnygar.  Og ja, Leafen kan gå langt om ein vil og planlegg litt.   Eg kjøyre som fortalt tidligare i ein tråd frå Bjorli til Moa (Ålesund) Emblem retur Moa/Breivika og litt rundt å enda på 190.9 km med ein Jap. Leaf.

Ein må legge seg på ca. 60-70km/t på Crusen for å strekke distansa på bilen.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA