Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla med "rimelig" bil i fremtiden..og mener Leaf er ingen bra bil.

Startet av Signature #280, tirsdag 28. mai 2013, klokken 23:41

« forrige - neste »

Roger Kolbu

Sitat fra: luffe på onsdag 15. mai 2013, klokken 09:55
Fikk forsikringspris på 5300,- fra Storebrand via penger.no.
Da må du ha valgt kun delkasko. Noen spesiell grunn til å ikke velge full kasko?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

luffe

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 15. mai 2013, klokken 12:00
Sitat fra: luffe på onsdag 15. mai 2013, klokken 09:55
Fikk forsikringspris på 5300,- fra Storebrand via penger.no.
Da må du ha valgt kun delkasko. Noen spesiell grunn til å ikke velge full kasko?

Nope, full kasko men 8000,- i egenandel. 75 % bonus på 2. år.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

DonPedro

Ser at kWh-prisen spriker veldig mellom folk.  Nettleie burde være ganske enkelt - det står på strømregningen, er fast pr. kWH, og endrer seg lite fra år til år.  I Oslo betaler jeg ca. 45 øre i måneden til Hafslund, som jeg innbilder meg er litt i den dyre enden av skalaen.

Selve strømprisen varierer en del, men man må regne et gjennomsnitt over tid.  Da jeg så på dette for et par måneders tid siden kom jeg frem til at også dette tallet ligger på rundt 45-50 øre pr. kWh (basert på pris i Oslo de siste 5 årene - her er det noen områder av landet som tidvis kan ha andre strømpriser enn Oslo, men jeg innbilder meg at det ikke utgjør en kjempeforskjell over tid).

Så jeg tror det vil være riktig å regne 90-95 øre pr. kWh man lader hjemme.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Joakim Sveli

For dere som kjører mye i jobb og som har kjøregodtgj. Det kan ikke en gang sammenlignes med det å kjøre fossilbil. Dette er en hyggelig regneoppgave for dere:
Regn ut alternativkostnaden per km med å kjøre i jobb med dere fossilbil kontra ModelS. Altså trekk fra alle faste kostnader. Regn ut hvor mye bidrag i kr per km man får til overs til faste kostnader med fossilbil og elbil. Veldig hyggelig regnestykke.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: DonPedro på onsdag 15. mai 2013, klokken 12:19
Ser at kWh-prisen spriker veldig mellom folk.  Nettleie burde være ganske enkelt - det står på strømregningen, er fast pr. kWH, og endrer seg lite fra år til år.  I Oslo betaler jeg ca. 45 øre i måneden til Hafslund, som jeg innbilder meg er litt i den dyre enden av skalaen.

Det er det nok, betaler 36 øre her i Fredrikstad.

Sitat
Selve strømprisen varierer en del, men man må regne et gjennomsnitt over tid.  Da jeg så på dette for et par måneders tid siden kom jeg frem til at også dette tallet ligger på rundt 45-50 øre pr. kWh (basert på pris i Oslo de siste 5 årene - her er det noen områder av landet som tidvis kan ha andre strømpriser enn Oslo, men jeg innbilder meg at det ikke utgjør en kjempeforskjell over tid).

Så jeg tror det vil være riktig å regne 90-95 øre pr. kWh man lader hjemme.

I 2011 betalte jeg 49 øre, i fjor 32 øre. Hittil i år 43 øre (men den synker nok utover året). Så det havner nok rundt der ja, jeg regner 80 øre som greit snitt over tid her hjemme inkl. nettleie.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELbilist1

Jeg leier ut kjeller leilighet og avregner strøm ut fra en liten måler der.
Har følgende ut fra en 4 års periode.
Ut fra den totale regninga har den delte Kwh prisen ligget på alt fra 0,69 til 1,24 Kr/Kwh
Men uansett det dyreste alternativet:
1,24 * 90 (fullt batteri + tap) = 112 / 35 (Mil i snitt på et år) = 3,2 Kr / Mil
Til forskjell fra en tilsvarende stor bil:
Audi Q7 2,0 170 Tdi:
0,6 L/Mil * 13 (Snittpris) = 7,8 Kr / Mil

CESENTLIG BILLIGERE OG MYE GØYERE!!!
:) Ren nytelse, hvær dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA