Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: godkjenning av konvertert kjøretøy

Startet av bosonic, fredag 29. februar 2008, klokken 00:44

« forrige - neste »

bosonic

Se video her av bilen som går helt uten motor og som gir uttrykket kompiskjøring en helt ny mening ::)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Den var jo knallstilig! :D Skal tro hvordan den er å kjøre uten kompiser? Ser ut som det kan trenges litt trening, siden to og to er linket sammen, men det skulle vært moro å prøve den der. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

#2
Sitat fra: cra på onsdag 20. februar 2008, klokken 08:34
Skal tro hvordan den er å kjøre uten kompiser?

http://www.humancar.com/overview.htm

Disse har jo en hjemmeside også hvor en finner mer informasjon. Her kan en lese at 3 er ok. 1 og 2 blir blir snaut med effekt, og at noe av poenget med doningen er teamwork så dette at du skal føle at alle «er med» er en grunnleggende ide for å gjøre det morsomt å reise med denne,det er nokk festlig å kjøre denne sammen med gode venner. (og en føler straks hvem som sluntrer unna).

De tenker seg også en variant med elektrisk hjelpemotor og solceller (dette er jo California) og kaller den da selvfølgelig Human-elektrisk-hybrid. Etter USA regler tillates da maksfart på ca.35km/h mens den rene «human power» har ikke den begrensningen.

Her er det vell bare førere og ingen passasjerer, full ansvarsdeling om uhellet er ute?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Ja, eller ansvarsfraskrivelse. ;)

Ser for øvrig for meg Mr Burns der han sitter på tandemen og leser avisa med beina på ryggen til Mr Smithers. (fra The Simpsons)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Her er det vell slik at den som rygger har vikeplik mens den som..?

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Fytterakkern! Det så skikkelig køddent ut å være "han fra bakvendtland"!  :o

Men den som rygger har vikeplikt uansett, ja. Det har jeg erfart.  :'(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

De kjører rundt flere steder i Nederland, ja. Er opprinnelig derfra selv, så om noen vil ha hjelp med import er det bare å si fra (så at nettsiden også har engelsk, men det ser ikke ut til at alt er oversatt).

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Tar en av dem. Noen som vil bli med og hente den? Vi kan kjøre over Storebælt-broen, så slipper vi fergeutgifter.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA