Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Interessant video om problemer og forbedringsforslag - TMS 60kwh

Startet av Zanka, onsdag 15. mai 2013, klokken 20:19

« forrige - neste »

Zanka

Knipsa med meg release note for 4.5 i dag.
Det er nå mulig å lade i % helt opp til 100 (ikke kun vanlig og range)
Ladestasjoner i kartet osv.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

AttackOfTheMac

Nice!  hvor fikk du dette fra ?

Zanka

Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

jkirkebo

Genialt. Og plutselig fikk vi mye mer nytte av hurtigere lading hjemme. Nå kommer jeg antageligvis til å bare lade til 60-70% til daglig, for å spare batteriet ennå mer. Da er det kjekt å kunne dra på med 12-20kW for å fylle opp om jeg må ut på langtur og har planlagt dårlig.

I tillegg blir det enkelt å lade mindre før de gangene jeg kjører bil på jobb slik at jeg kan utnytte gratis lading der bedre ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

"improved battery heating " og "front defrost mode" høres litt vinterpakke ut..

Men ingenting om "vampire drain", håper det er fikset før de blir levert..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 04. mai 2013, klokken 21:09
"improved battery heating " og "front defrost mode" høres litt vinterpakke ut..


Og så flott at kunder Europa kan velge å betale ekstra for akkurat den funksjonen...

Skjemt til side, ser ut som en fornuftig oppdatering, får de løst vampire drain og på plass timer der en kan bestemme avreisetidspunkt både med hmp lading og forvarming (ala leaf) så hjelper det. 

Real EoN

Og nå tar den strømmen fra veggen til forvarming og å holde batteriene i normal temp under vinteren. Hurra, blir bare mindre og mindre å klage over her  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Øyvind.h

#7
Morsomt at bilen blir bedre og bedre, selv før vi får den levert :)
Og veldig bra at de tilbyr nye funksjoner etter tilbakemelding fra kunder! Akkurat slik jeg forventer at Tesla gjør, og de trauste bilprodusentene havner stadig mer i bakleksa....

Tipper jeg setter min Model S til 50% SOC max, for da får den i hovedsak sykluser i området mellom 40 og 50% SOC. Må jo være veldig bra for batteriets levetid å i hovedsak kunne ha det på et nivå tilpasset langtidslagring, og med så grunne sykluser at slitasjen blir minimal.

Må vel lade til 80% 3-4 ganger i året, og 100% 1 eller 2 ganger per år :) Glad jeg valgte dobbeltlader så jeg kan frese opp ladehastigheten bra dersom det plutselig viser seg at jeg trenger mye rekkevidde.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

Er ikke helt oppdatert på lade syklus. Men det anbefales altså  å lade ca 50% 60% hver gang, finnes det data på dette . Og er det offisiell tesla politikk i forhold til lade mønster
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA