Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopass brikke i nosecone

Startet av sven erik, tirsdag 13. august 2013, klokken 09:55

« forrige - neste »

sven erik

batteriblokker til Kangoo er det noe marked for de ? og hva kan en få for dem ?

sven erik


sven erik

er det noen om vet brukt verdien på batteriene  gode batterier

Elmo

#3
Gode, dvs. kontrollerte/recondisjonerte, NiCd blokker går for ca. 3000kr stykket. Men det forutsetter at du har tid til å oppbevare dem til noen trenger et batteri eller fem.

Skal du selge alle under ett, uten å ha kjørt dem gjennom test og recondisjonering kan du ikke regne med å få mere enn 500kr pr stykk tror jeg.
Vi har jo sett flere eksempler det siste året på at noen selger alle 20 blokken til Saxo/P106 samlet for kun 5000kr. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

ok ja så et sted mellom der da
et var jo et tort gap mellom 3000 og 500
men skal tenke på hva en gjør

elektrolux

#5
Enig med Elmo.

Få tar utgiften med å kjøpe og lagre deler de kanskje aldri trenger, og vil heller betale ekstra for å kunne få testede og fungerende deler ved behov.

De som treffer riktig ved oppkjøp av slike pakker som du tilbyr sparer helt klart mye den dagen de trenger delene, og kan sågar tjene på videresalg. Det er jo det som kalles butikk. Har du plass, ta vare på cellene selv. Få Elbilshop til å ta en restkaptest på blokkene, og sammenlign dem. Alle skal være like. Ser du spenningsavvik under utlading, indikerer dette svake blokker, som da ikke bør selges som brukbare.

Det er slik jeg gjør med pakker fra biler som bygges om til Litium, og selger testede blokker for 3000 kr inkludert moms, og 3 måneders driftsgaranti forutsatt at kunden har batteriovervåkning. ( Ellers kan selv de beste blokkene ødelegges på kort tid )

P.S. Recondisjonering har vi gått vekk fra for flere år siden. Det viste seg at rekondisjonering i beste fall dekket over defekter i blokkene, og kun holdt dem kunstig i live i svært begrenset tid. En dårlig blokk er dessverre dødsdømt. Ikke bruk penger på dette.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

ok gått å vite men det er vel runt 20 blokker i min  og da om omtrent alle  er ok blir det litt penger

Elmo

#7
Jeg kjenner ikke Kangoo, men Berlingo og Partner har 27 blokker.
Renault Clio har vel 19 (som Think), altså omtrent samme som de små PSAenes 20,
så da antar jeg Kangoo er omtrent som Partner.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

aalbork

Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

ja den har det men tenker om man da har runt 20 som er perfekte blir det penger  men de fleste er vel bra når en får 8 mil fra 100% til 10%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA