Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Solfilm på Model S

Startet av Olemann, mandag 06. april 2015, klokken 16:48

« forrige - neste »

Olemann

Etter mange år med elbiler, fra Reva, via trilling til nå i3, er jeg også blitt el-syklist.  Og det var en morsom opplevelse å ikke komme hjem som et nytrent slakt.  Klart treningseffekten er minimal, men sykkelen kommer til å bli brukt mye mer.
Valgte sykkelen på bildet, har allerede surfet meg fram til at det ikke er noen billig fornøyelse å bytte batteri når den tid kommer, da det er 48V og ca 20 Ah, og Samsung celler.  Antar også at pga. den spesielle låsekassen er det begrenset hvor man får disse fra, med mindre man da ønsker å lodde og mekke, og det gjør jeg ikke lenger.  Bør vel holde 6-900 cykluser?

Tips om hvor jeg får erstatningsbatterier til OK pris?  Dyrt hos Kina leverandøren som leverte sykkelen. Bør være minst 3C pga strømtrekk.

Lurer også på hvorfor batteri-indikator viser svært ulikt med belastet og ubelastet batteri, er det slik at det kun er ved belastning av den er korrekt?  Virker som BMS ikke kompenserer for belastning, for etter 1-2 mils sykling så viser den fortsatt fulladet på display ubelastet, men belastet så viser den antatt mer korrekt ladestatus. Fullt oppladet så er det korrekt både belastet og ubelastet.

Ebe

Snasen sak! Hvilket merke og modell er det?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Olemann

#2
Ja, morsom å bruke og virker veldig bra skrudd sammen.  Er jo et Kina produkt, så spent på hvor lenge det holder, men virker veldig gjennomført.  Ikke dyreste nivå på Shimano utstyret, men er da i alle fall hydrauliske skiver og demper med lock out. Fulldempet er noe man enten liker eller ikke liker, på en slik sykkel som dette er det en fordel synes jeg.  Bare 7 gir, så om man liker sykle over 40-50 km/t bør man nok sette på annen kassett bak, ev. montere 3 girs foran (bare en der). 
Det store spørsmålet er jo holdbarhet på batteri (som er dyrt å bytte siden det er nesten 1000 Wh) og motor.  Men; det finner jeg jo ut etterhvert ;D
Her er produsent/leverandør: http://www.conhismotor.com/ProductsList.asp?id=112
Selges sikkert under mange navn, tror den selges i USA under annet merkenavn.


Sitat fra: Ebe på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:50
Snasen sak! Hvilket merke og modell er det?

kjølholdt

olemann bruker du denne som pendler sykkel, og vet du om nett siden du oppga sender til norge?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Olemann


Nei, bare som ekstrasykkel, skal jeg bruke den til jobb ville jeg hatt ekstra lader der for sikkerhets skyld, og det har jeg ikke, dessuten veier batteri endel kilo og orker ikke dra det opp på kontoret daglig.

Ja, de sender til Norge.  Forholdsvis dyr transport, tror det ligger på oppunder halvparten av sykkelprisen.


Sitat fra: kjølholdt på torsdag 23. april 2015, klokken 08:11
olemann bruker du denne som pendler sykkel, og vet du om nett siden du oppga sender til norge?

kjølholdt

Da kan jeg legge til at de sender også fra østerrike, for overnevnte sykkel skulle de ha 1690 med frakt.Måtte da akseptere triple crown fork.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA