Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Random bilder av Model S i Norge

Startet av Milzit, tirsdag 20. august 2013, klokken 19:51

« forrige - neste »

Milzit

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 14. august 2013, klokken 10:38
Min erfaring etter å ha hatt bilen en uke, du kan kjøre 39,5 mil uten noen form for rekkevidde angst.. Du kommer deg nok opp mot 43 mil, men da blir nok de siste milene noe nervepirrende.. Det finnes også en mulighet til å sette bilen i range mode. Det har ikke noe å si for ytelsen.. Ved ca 4 mil igjen begrenses strømforbruket automatisk, du kan kjøre fort, men ikke akselerere fullt. God tur!!
Det høres betryggende ut! :)
39,5 mil uten range mode? Dvs. 80% lading?

Jeg trodde det var slutt på "range" og "standard" lading nå, mente jeg leste at det kun var en slider som satte prosent nå.
Men det blir nok 100% lading natten vi før drar ja..

Høgis

Sitat fra: Milzit på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:01
Jeg skal på en dagstur Oslo-Rena-Oslo i september og dette kan bli den første lengre turen med ny bil. (selv om vi sikkert ikke har fått solgt fossil bilen enda)

Hvis jeg tar E6 og RV3, så er det er 171 km hver vei og 343 km totalt.

Jeg vet ikke om det blir mulighet for lading i Rena, men jeg håper det blir mulig å lade noen timer på 16A dit jeg skal.

Supercharper på Lillehammer vil være en stor omvei, og det eneste jeg kan bruke på veien er da et vanlige 16A ladepunkter f.eks. i  Elverum. (og det tar jo lang tid)

Man burde vel klare denne turen uten lading hvis man kjører noenlunde økonomisk?

Er det noen som har noen erfaringer enda med slike distanser?
Jeg hadde ikke vært redd for det. I værste fall er det en hurtigladestasjon på minnesund
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Milzit

Sitat fra: Høgis på torsdag 15. august 2013, klokken 00:04
Sitat fra: Milzit på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:01
Jeg skal på en dagstur Oslo-Rena-Oslo i september og dette kan bli den første lengre turen med ny bil. (selv om vi sikkert ikke har fått solgt fossil bilen enda)

Hvis jeg tar E6 og RV3, så er det er 171 km hver vei og 343 km totalt.

Jeg vet ikke om det blir mulighet for lading i Rena, men jeg håper det blir mulig å lade noen timer på 16A dit jeg skal.

Supercharper på Lillehammer vil være en stor omvei, og det eneste jeg kan bruke på veien er da et vanlige 16A ladepunkter f.eks. i  Elverum. (og det tar jo lang tid)

Man burde vel klare denne turen uten lading hvis man kjører noenlunde økonomisk?

Er det noen som har noen erfaringer enda med slike distanser?
Jeg hadde ikke vært redd for det. I værste fall er det en hurtigladestasjon på minnesund
Men på Minnesund er det vel bare chademo etter hva jeg har forstått.

perbuhs

Lovte og oppdatere etter turen i helgen.

Kjørte alnabru- asker- ekeberg-lillehammer, ca 300km jeg hadde da litt over 25% og ca 100km kapasitet igjen på batteriet. Jeg gjorde ingen ting for å spare strøm, og kjørte med takstativ.

M.A.O kos deg på turen, det skal gå med god margin :-)
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

Milzit

Sitat fra: perbuhs på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:08
Lovte og oppdatere etter turen i helgen.

Kjørte alnabru- asker- ekeberg-lillehammer, ca 300km jeg hadde da litt over 25% og ca 100km kapasitet igjen på batteriet. Jeg gjorde ingen ting for å spare strøm, og kjørte med takstativ.

M.A.O kos deg på turen, det skal gå med god margin :-)
Supert, takk for info

glaserud

Sitat fra: perbuhs på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:08
Lovte og oppdatere etter turen i helgen.

Kjørte alnabru- asker- ekeberg-lillehammer, ca 300km jeg hadde da litt over 25% og ca 100km kapasitet igjen på batteriet. Jeg gjorde ingen ting for å spare strøm, og kjørte med takstativ.

M.A.O kos deg på turen, det skal gå med god margin :-)

Standard eller range-lading? For å kjøre Oslo - Lillehammer og bruke SCen der, trengs kanskje bare standard-lading?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

perbuhs

Jeg her ikke gjort noe annet enn å sette meg i bilen :-) Så det vil si standard lading, har ikke satt meg inn i om det er en forskjeld, men har lagt merke til at man kan sette bilen i rangemode. Men, det er ikke like innlysende som på roadster.

så for å komme fra oslo til lillehammer og tilbake går fint på standardmode.
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

glaserud

Kult. Det blir første tur, *om* jeg får bilen på fredag...
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Milzit

Jeg skal ta turen Oslo-Rena-Oslo i morgen.

Litt dårlig start: Min kone har brukt bilen på en lengre tur i dag, og hun kom hjem kl 19 med 100 km igjen og bilen ble satt på lading med en gang. Det stod nå fortsatt 22 hours remaing...

Med det som er på batteriet + 14 km/time lading til kl 9 i morgen så blir det ikke mer enn ca 310 km på batteriet i morgen tidlig når vi drar. Men jeg har lademulighet når vi er på Rena, så jeg får se hvor mye jeg har når vi skal tilbake.

Hvis det er alt for lite må jeg innom supercharger på Lillehammer, men det er 2 timer omvei. Elverum har lading også, men kun 16A så det kommer vel til å ta lang tid. (Og det er det raskere å kjøre om Lillehammer) Statoil på Minnesund har CHAdeMO, det hjelper meg lite.

Savner blå adapter Tesla! >:(

Leaf_2014

Leaf 2014

Milzit

#40
Kom hjem nå med 3 km igjen :)

Fikk ladet noen timer på Rena. Startet fra Rena med 3 km mer på rated range enn hva distansen var. Startet derfor forsiktig uten klimaanlegg og i range mode. Men etterhvert så sted ratet range og før Elverum hadde vi 10 km mer på rated range.
Når vi begynte å nærme oss Gardemoen (og køen ga seg) ga jeg på litt mer (og vi hadde på varme) da jeg så at vi hadde nok strøm.
Kom hjem med 3 km igjen..det er jo et par mil igjen etter dette.

Har kjørt 375 km i dag og har brukt 71.8 kWh




© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA