Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over hvordan leverandørene håndterer kjente problemer

Startet av Trond Arve, mandag 04. februar 2013, klokken 09:53

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Jeg har tidligere hørt at Japanske produsenter (og da særlig Toyota) har gjort mye "silent upgrades" hvor de bytter deler (på garanti) uten å fortelle kunden det. På den måten opplever kunden "feilfrie" biler og produsenten får rykte på seg for å lage biler med få feil.

For Nissan virker det nesten som om det er motsatt.
De produserer biler med kjente feil, er treige/motvillige til å bytte deler når kunden reklamerer -og delene de bytter går istykker.

Byttet de bryter sist?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA