Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilens CO2 fotavtrykk?

Startet av Waldus, tirsdag 28. mai 2013, klokken 17:08

« forrige - neste »

Waldus

Heisann, da var jeg også klar for elbil, håper noen gidder å svare på noen ting jeg lurer på. :)

1. Hvor ofte må en Leaf ha service,er dette omfattende greier ?

2. Hva er forskjellen på 2011 og 2012 modell ?

3. Må en, eller bør en kjøpe noe form for ladedingser utover standard ?

4. Hvis noen har importert selv, er det noen skjær i sjøen, er det noen avgifter   
    som må betales til den norske stat ?

5. Er det noen imoportører/forhandlere en bør styre unna ?

Takker på forhånd hvis noen tar seg bryet med å svare

Mvh. Helge


Roy

Sitat fra: Waldus på tirsdag 14. mai 2013, klokken 18:14
Heisann, da var jeg også klar for elbil, håper noen gidder å svare på noen ting jeg lurer på. :)

1. Hvor ofte må en Leaf ha service,er dette omfattende greier ?
En gang i året. Normal sjekk av drivverk, smøre bremser og batteristatus.

2. Hva er forskjellen på 2011 og 2012 modell ?
Nei, ikke i Norge.

3. Må en, eller bør en kjøpe noe form for ladedingser utover standard ?
Hjemmelader med 16A kan være kjekt. Lader bilen noen timer raskere.

4. Hvis noen har importert selv, er det noen skjær i sjøen, er det noen avgifter   
    som må betales til den norske stat ?
Vrakpant, import kontroll, men langt fra det man må med annen bil. Se tråd her inne om de som har importert selv.

5. Er det noen imoportører/forhandlere en bør styre unna ?
Ikke som jeg har sett navngitt, men finn en du føler du kan stole på og som er konkurransedyktig. Tenk selv hva du trenger og kan leve uten. Ikke la noen forhandler diktere deg.

Takker på forhånd hvis noen tar seg bryet med å svare

Mvh. Helge

Håper det var til hjelp :) Jeg havna i en tidsklemme og de importerte Leafene ga meg ikke nok rabatt til å svare for kjøpet kontra en norsk. Men det skjer mye i markedet, så hold deg oppdatert på priser. Om noe skulle skje med en import uten garanti har ikke jeg oppsparte midler til å dekke en større reparasjon. Vurderte derfor Europa Import med garanti også. Mindre sjansespill.

Waldus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA