Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla går dårlig?

Startet av sjokomelk, onsdag 20. mars 2013, klokken 12:40

« forrige - neste »

Arha

Den innebygde laderen i i-miev kan trekke 13A max, så her er det ikke mer å hente nei.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Elmo

#16
Sitat fra: sven erik på onsdag 03. april 2013, klokken 00:14
har man noe fordel av den nye med en i-miev  eller får en bare 13 a uansett

Ganske enkelt og logisk egentlig. Det er jo bare at funksjonen til "kladden" på den normale ladeledningen er bygget inn i ladestolpen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

såpas  da er  det ikke noe vits da å kjøpe ny kabel

Elmo

Nei, trenger den bare hvis du kommer til en stolpe som ikke har "vanlige" (schuko/CEE) kontakter i tillegg - men det håper jeg er lenge til for da er vi som kjører "classic" stuck.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på torsdag 04. april 2013, klokken 12:18
Nei, trenger den bare hvis du kommer til en stolpe som ikke har "vanlige" (schuko/CEE) kontakter i tillegg - men det håper jeg er lenge til for da er vi som kjører "classic" stuck.

Stuck er du ikke, du må bare punge ut med 1500,- for en overgang. Det er mindre enn det Leaf-eierne må ut med for sin kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

flux

#20
Sitat fra: el-snorre på tirsdag 12. mars 2013, klokken 17:48
Elbilforeningen anbefaler for kommunale p-plasser dobble ladestolper (to uttak) av type2 1*16A/32A (kombinert med schuko 16A i en overgangsfase).

Raskere hastighet enn det bør overlates til hurtigladetilbyderne slik at kommunen ikke driver konkurrerende virksomhet.

16A på plasser hvor folk parkerer/lader lenge, 32A på plasser som har korttidsparkering.

Om alle ladepunkter skal være 3*32A snakker vi om potensielle netteffekt uttak som fort vil gjøre drift uhyggelig dyrt.
Fornuftslading som ikke koster for mye å etablere og drifte, ellers blir regninga bare dyttet over på oss og da blir den fort veldig dyr...
Regningen vil uansett dyttes over på forbrukerene når de blir mange nok.

Nye offentlige ladepunkter, som plasseres der det er naturlig å lade i kortere tidsrom enn 4 timer, bør absolutt ha minimum 11kw(50km/t) eller helst 22kw(100km/t).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA