Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lakk

Startet av Olsleaf, onsdag 15. mai 2013, klokken 19:57

« forrige - neste »

Olsleaf

Jeg er ny Think Zebra eier og leser i manual at den av og til slipper ut 350*C damp bak. Hva om noen er så uheldig å komme borti når det skjer? Og hva hvis vi leverer den på et verksted, og de kommer borti dampen? Burde det ikke vært et merke bak på fangeren? Har også hørt om tilfeller av brann, skulle vært et fareskilt fordi ingen må være i nærheten i tilfelle uhell.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

elektrolux

Skulle tro det er uheldig å parkere bilen i høyt gress....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Det er ikke damp og den holder ikke 350 grader. Kjølevifte starter når batteriet har en intern temp på 290 grader. Luften som har vært inn i batteriet og hentet varme kan da holde opp mot 300 grader maksimalt.

Min erfaring er at man må kjøre ca 70km før viften starter, og det er sannsynligvis ikke lørt å parkere over tørt grss da nei.... Men det er det heller ikke med en ny fossilbil som har en 5-600 graders katalysator eller partikkelfilter under bilen.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olsleaf

Ok det er ikke damp, men varm luft, i manualen står det at det blåses ut varm luft som kan inneholde 350 grader.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

elektrolux

På Think Classic'en min kommer det varm eksos ut under bilen fra Webastoen. Lurer på hvor varm den er?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olsleaf

Grunnen til at jeg startet denne tråden var manualen til Thinken der det stod spesielt at det var fare, derfor lurte jeg på hvorfor det ikke var merket spesielt. Skjønner ikke hvordan dere får dette til å virke som om det er meg som har skrevet noe om fare for varm luft bak, når det står i manualen at det skal opplyses spesielt om det, og ikke parkeres der det er brennbart materiale bak, under bilen. Som ny eier av Think m Zebra batteri blir jeg litt "skremt" av en slik manual.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Lynet

De fleste biler har en slik advarsel, men de færreste leser den!
Et varmt eksosanlegg kan nemlig antenne tørt gress. Eksosanlegget på en bensinbil holder ca 600 grader i forkant ved eksosmanifolden.
Partikkelfilteret på en dieselbil holder ca 550 grader mens det renses for partikler, noe som skjer etter noen 100 kilometer alt etter kjørestil.
Luften på Thinken kommer ut mellom bakhjulene, litt til høyre for midten. Luften blåses rett ned så det er ikke mulighet for å brenne seg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA