Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av Balrog, søndag 24. november 2013, klokken 15:27

« forrige - neste »

Balrog

Startet med ca 70% batterikapasitet, 2 grader Celsiun og markør på noe under 15kW limiter på regen. Likevel var det helt umulig å få regen på bilen. Dette varte i ca 7 km, og "battery warming" kom først etter 5 km.

Noen som har innsikt i hvordan dette fungerer? Jeg har alltid hatt regen fra start tidligere selv om temperaturen har vært lavere og batteriet fullere.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

fredag

Sitat fra: Balrog på søndag 17. november 2013, klokken 13:10
Startet med ca 70% batterikapasitet, 2 grader Celsiun og markør på noe under 15kW limiter på regen. Likevel var det helt umulig å få regen på bilen. Dette varte i ca 7 km, og "battery warming" kom først etter 5 km.

Noen som har innsikt i hvordan dette fungerer? Jeg har alltid hatt regen fra start tidligere selv om temperaturen har vært lavere og batteriet fullere.

Når batteriet er kaldt er regen av. Helt normalt på både roadster og model s, men det føles veldig rart første gangen man opplever det.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Cowboystrekk

Det jeg synes er dårlig er at bremseeffekta forsvinner. Man burde da kunne hatt denne fortsatt og latt overskuddsenergien gå til oppvarming av batteriet? Pr nå går denne til ingenting...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Epleskreller

Sitat fra: taraquin på søndag 17. november 2013, klokken 19:41
Det jeg synes er dårlig er at bremseeffekta forsvinner. Man burde da kunne hatt denne fortsatt og latt overskuddsenergien gå til oppvarming av batteriet? Pr nå går denne til ingenting...

Nja, det er vel maks 6kW oppvarming? maks regen er vesentlig høyere enn det. Jeg syns ikke dette er noe problem, vi må da kunne bruke bremsene en gang i blandt. Men, jeg har også lurt på hvorfor den ofte venter med å starte batterioppvarmingen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cowboystrekk

Den burde jo begynt å varme opp batteriet umiddelbart så vi i det minste fikk 6 kW regen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Havebigfun

Sitat fra: taraquin på søndag 17. november 2013, klokken 20:44
Den burde jo begynt å varme opp batteriet umiddelbart så vi i det minste fikk 6 kW regen :)
6kW kjenner man vel knapt som bremseeffekt

eledille

Jeg tror den gir 6 kW regen, men det er så lite at det nesten ikke kjennes. Du ser ikke noe grønt i displayet heller, men hvis du ser nøye etter ser du at du får mindre oransje.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cowboystrekk

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 21:04
Sitat fra: taraquin på søndag 17. november 2013, klokken 20:44
Den burde jo begynt å varme opp batteriet umiddelbart så vi i det minste fikk 6 kW regen :)
6kW kjenner man vel knapt som bremseeffekt
Ja, ser den, men det burde i det minste begynt umiddelbart ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stiania79

Boys,

Hvordan funker dette i praksis hvis bilen har stått med forvarme? Jeg har kun 6-7 km til jobb men er for det meste nedover så hadde jo vært fint å bremse på 'batteriet' nedover og ikke bremseskivene? Slik jeg leser dette må batteriet være 'varmt' før man kan regenerere bremseenergi? Virker litt rart da denne energien er der fra første bakke og bør jo da hjelpe batteriet med en gang?

Lost in translation?

S


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Cowboystrekk

Håper man kan sette batteritemp i fremtidige softwareoppdateringer sånn at laderen holder batteriet ved en viss temperatur. Vil anta det hjelper både for levetida til batteriet og gir umiddelbar regen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

eledille

Det vil kreve uhorvelig mye energi å holde batteriet varmt hele vinteren. Bedre med brukervennlige løsninger for forvarming.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA