Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nytt fra Think

Startet av Delvis, søndag 17. februar 2013, klokken 00:49

« forrige - neste »

Delvis

Hva skjer egentlig hvis uhellet skulle være ute og man går tom for strøm i "ingenmannsland" og trenger tauing?
Tar man det på forsikringen? Eller er 'nå' et godt tidspunkt å melde seg inn i NAF?

TB

Er vel mykje likt som om du går tom for bensin / diesel i "ingenmannsland" - bortsett frå at strøm ikkje så enkelt lar seg hente på kanne :-)

Om du finn nokon som vil slepe deg, så vil tauing fungere greit. Med girvelger i D vil bilen oppleve dette som ein lang nedoverbakke - og lade, men det blir jo tungt for den som sleper ;-) Er vel ikkje anbefalt av produsent, tauing skal foregå i N i følge manual...

Vanlig forsikring har ofte egenandel på kr 500 for å få bilen henta på plan til nærmeste merkeverksted. Har du eit medlemskap, eller utvida forsikring treng du ikkje betale dette (du har alt "betalt"..)

Meinar at det stod noko i brevet frå ishavskraft om dette - at du kunne sleppe eigenandel om du måtte bli henta?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

gbzdoc

Både min Buddy, i-Miev og Leaf ble levert med redning inkludert som kunne brukes ved flatt batteri.

Men den ene gangen jeg har brukt det, da Leif daua, ble det NAF. Nissan sin tjeneste svarte ikke når jeg ringte... ;)

Så jeg fortsetter mitt NAF medlemskap. :D

Griffel

Sitat fra: TB på torsdag 31. januar 2013, klokken 18:17
Er vel mykje likt som om du går tom for bensin / diesel i "ingenmannsland" - bortsett frå at strøm ikkje så enkelt lar seg hente på kanne :-)
På den annen side er det ofter lenger til nærmeste bensinstasjon enn til nermeste stikkontakt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Leaffen

Sitat fra: Griffel på torsdag 31. januar 2013, klokken 21:48
Sitat fra: TB på torsdag 31. januar 2013, klokken 18:17
Er vel mykje likt som om du går tom for bensin / diesel i "ingenmannsland" - bortsett frå at strøm ikkje så enkelt lar seg hente på kanne :-)
På den annen side er det ofter lenger til nærmeste bensinstasjon enn til nermeste stikkontakt.

Godt poeng. På Yarisen min var problemet at bensinmåleren var plassert så sløkket at det ikke var naturlig å se på den. Dette medførte jo selvfølgelig at jeg gikk tom et par ganger. Botemiddelet var en liten bensinkanne i reserve i koffertrommet.

I å med at elbilen i worst case scenario bare trenger litt strøm for å komme til nærmeste hus (med stikkontakt), skulle det kanskje vært OK med en liten 230V UPS for eksempel med 0,2 kWh for nødbruk. Den skulle nok ikke tatt store plassen.

Men hele spørsmålet om hva man skal gjøre hvis man går tom for strøm er vel egentlig helt utopisk. Moderne elbiler er vel utstyrt med så gode varslingsrutiner når man nærmer seg null. At realiteten er vel at for å gå tom for strøm, må man ville det.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

elektrolux

Tror ferre elbilister uforvarende går tomme enn fossilbilister.

Elbilen gir mange beskjeder, og der vil alltid være nok til å kommer fram til nærmeste stikkontakt.

Ha med noen øl, konfekt, skjøtekabel, og slepetau, så kommer du alltid videre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TS


I Seattle (USA) har AAA veihjelp med hurtiglader.
Jeg tipset NAF om at antallet elbiler øker og at dette ville kunnet øke antall medlemmer der med et par tusen på kort sikt , spesielt med tanke på at vi er ca 1000 som har reservert S.
De bør samarbeide med Elbilforeningen.

Kilde:
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/aaa-unveils-roadside-ev-quickcharging-truck-seattle
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA