Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CityStromer med problemer

Startet av Griffel, torsdag 27. mars 2008, klokken 17:16

« forrige - neste »

Griffel

Her er en liten snutt om snikkjøring i kollektivfelt. Inntekt for staten 420.000,- på en 1/2 time.

http://www.tvbudstikka.no/tv/?play=gkpfTw

:)

Og artikklen:
http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article168942.ece
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Ja, egen suksess smaker best, men andres fiasko er heller ikke å forakte. :)

Likte kommentaren på slutten: "...hverken tid eller penger ble spart for snikkjørerne".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Bra at politiet passer på, men bøtenivået er helt på trynet.

4200 Kr er omtrent det folk flest har til uforutsette utgifter i løpet av en hel måned. Et passende beløp hadde vært 420 kr.

Prøvte meg på noe lignende i Torino i 1985. Da ble straffen å snu og kjøre tilbake der vi kom fra. Poenget nås uansett, uten at familieøkonomien må settes på prøve.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Er helt enig i at bøtenivået (stort sett) er helt på trynet. Det som får folk fra å bryte lovene er ikke nødvendigvis størrelsen på bota, men sjansen for å bli tatt.

Regn det gjerne om til kr pr kjørte km eller noe, men om sjansen for å bli tatt er lav bryr man seg ikke.

Fotoboksene er et bra eksempel på det. Her er sjansen for å bli tatt høy, så her slakker man ned.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA