Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av andy76, mandag 19. oktober 2015, klokken 23:58

« forrige - neste »

andy76

Nye Raven kommer som hybrid men UTEN lademulighet. Er dette noe å satse på? Til småkjøring er det vel ett must å kunne lade med strøm? Ellers blir det vel mye bensinkjøring for å lade batteriene. Har ikke erfaring med hybrid, kun elbil og vanlig fossil bil, men dette kan da ikke være veldig framtidsrettet av Toyota? Eller?
Peugeot Ion 2015

Svk

Dette blir jo for dummt. Kan jo like greit kjøpe rein fossilbil da

elektrolux

Enig, men siden hybrid tar vare på kinetisk energi ville jeg misnt beholdt det, men valgt en med lademulighet.

Toyota vil nok legge merke til at de mister salg til Outlander og kommer nok med lademulighet etterhvert. Det betyr igjen at en brukt RAV 4 uten lademulighet er en økonomisk tapsbombe. Hvem vil velde den framfor versjonen med lademulighet om 4-5 år? 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Svk

Hadde nok vurdert outlander heller siden den har plug in. Kjøpte meg hybrid på fredag. Må si den er mer behagelig enn vanlig fosil og bruker under 0,5 på mila. Så vanlig hybrid er ikke helt på jordet

arnejorg1

Sitat fra: Svk på mandag 19. oktober 2015, klokken 19:25
Hadde nok vurdert outlander heller siden den har plug in. Kjøpte meg hybrid på fredag. Må si den er mer behagelig enn vanlig fosil og bruker under 0,5 på mila. Så vanlig hybrid er ikke helt på jordet

En hybrid uten lademulighet er for meg totalt uaktuelt. Den er sikkert mer behagelig å kjøre enn bensinversonen, men man sparer definitivt ikke penger. Har regnet ut at om du kjører et Toyota auris hybrid sparer man 4620kr (etter en bensinpris på 14 kroner literen) på 300000 km. kontra "normalversonen". Med tanke på at hybridversonen er omtrent 20000 kroner dyrere, sier det seg selv at det ikke lønner seg. 
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Svk

Har kjøpt prius som kun levers som hybrid. Så da var valget enkelt. Ingen andre 7 setere som bruker 0.5 liter bensin på mila

arnejorg1

Sitat fra: Svk på tirsdag 08. desember 2015, klokken 09:55
Har kjøpt prius som kun levers som hybrid. Så da var valget enkelt. Ingen andre 7 setere som bruker 0.5 liter bensin på mila

Ja den bruker sikkert mindre, men var den billigere eller dyrere enn en ren fossil syvseter?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Svk

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 21. desember 2015, klokken 16:30
Sitat fra: Svk på tirsdag 08. desember 2015, klokken 09:55
Har kjøpt prius som kun levers som hybrid. Så da var valget enkelt. Ingen andre 7 setere som bruker 0.5 liter bensin på mila

Ja den bruker sikkert mindre, men var den billigere eller dyrere enn en ren fossil syvseter?

Ca samme pris(touran)

arnejorg1

Men touran et vel større. Er den ikke d? Og du får den med diesel
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Svk

Ca samme str. Litt mindre takhøyde på prius + er kun diesel touraner på finn fom 2012 mod. 105tdi touran er nok like billig i drift som prius hybrid. Men slipper jo dieselstank og dpf. Og evt kjøreforbud i byer

arnejorg1

D er vel litt smak og behag :) sikkert mer behagelig og kjøre hybrid enn fossil.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA