Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp Tesla; stem for direktesalg i North Carolina

Startet av kodalse, torsdag 23. mai 2013, klokken 23:31

« forrige - neste »

kodalse

Etter å ha kjørt min (fabelaktige) Saxo Lifepo4 et par uker savner jeg en form for indikasjon på restkapasitet.
Energimeteret er ute av drift, slik at det eneste jeg har å forholde meg til er voltmeter.

Pakken er 44 celler (alle celler overvåket) som gir ca 145V ut mot motor.
Ved regenerering kan dette komme opp i 160V (lading stenges når den nærmer seg 170V ser det ut for)

Foreløbig har de lengste turene vært på ca 80 kilometer uten at noe varsel på forringet kapasitet har kommet.

For å kunne få en oversikt var støtet jeg på noe som kaltes "EV Display" som virket interessant. Dette er ikke avhengig av hva slags overvåkning man har ellers i bilen, men skal kunne takle spenninger opp til 512V og 2000A
Videreutviklingen (åpenbart) av dette heter "EMW EV Dashboard" som linkes mot Android telefon via en Blåtann sender.
Prisen var overkommelig 179$, pluss sikkert noe moms og frakt.
Dette ser slik ut:



Så kommer spørsmålet; Er det noen som er kjent med dette, evt har prøvd det selv?
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Hejduk

Så jo veldig kul ut den der, men prisen på 179 var vel upgrade prisen?

Er det noen som har prøvd den?
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

kodalse

Det har du rett i. Det er nok upgrade fra EV Display utgaven til blåtann, og Android versjon.

Fulle versjonen ligger på 249$ ser jeg.
Merkelig registrering på hjemmesiden. Valg av land gir kun USA og (av alle ting) Slovenia.

Hadde vært interessant å høre om noen har prøvd dette likevel.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA