Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Isolasjonsfeil i BMS????

Startet av kjølholdt, søndag 07. april 2013, klokken 14:39

« forrige - neste »

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

glaserud

Både ja og nei, tenker jeg.

Kommer batteriteknologien til å bli bedre? Helt klart.
Kommer det til å bli en revolusjon ila 2020? Litt mindre sikkert.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

fredag

Sitat fra: kjølholdt på mandag 18. mars 2013, klokken 11:36
Denne stod i BT, vet ikke hvor mye hold det er i dette............ http://bil.bt.no/bil/Snart-kjorer-du-fire-ganger-lenger-pa-strom-40095.html#.UUbtuBxriCk

Med økt masseproduksjon av elbiler, så vil batterier bli både bedre og billigere for hvert år som går. Det snakkes vel om 30% prisereduksjon pr år elns?

Derfor er det bra at vi nordmenn kjøper masse elbiler. Det bidrar til økt masseproduksjon, økt etterspørsel og dermed økt hastighet på produktutviklingen for nye batterier.

Det tar tid å kommerialisere batterier. Det tar tid fra man får gode resultater i et laboratorium til det kan brukes i bil.

Jeg så nylig en video med spennende resultater for grafén-superkondensator-batterier. Grafén er jo karbon. Men det er nok litt tid før grafén-batterier kan drive elbiler.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA