Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla har annonsert støtte for trefase for den europeiske utgaven av Model S!

Startet av Lars C. Krogenæs, lørdag 12. januar 2013, klokken 11:38

« forrige - neste »

leafster

550/mnd for 7500km.

Vurderer ikke denne før man kan kjøpe batteriet...

bjodnes

Kan noen lage en meningsmåling/spørsmål her på siden om hvem som unnlater å skaffe seg twizy pga batterileie? Jeg kunne tenkt meg den, men ikke før jeg får kjøpt doning og batteri. Kanskje vi kan sende et ørlite signal til Renault (som omtrent bare har markedspromille på sine andre fossilbiler) om at de kunne hatt andre salgstall dersom de tok til vett og solgte et heeeelt kjøretøy og ikke et der du må leie deler av soningen din  :o
iOn 2012 modell
2013 model S 85

edyrli

Jeg synes ikke prisene var så ille. til 70.000 så kan man helt fint klare å betale litt batterileie for det man sparer på bilen. Nå man i tillegg kjøper seg litt sikkerhet så virker det som en kurrant deal.
Vi kan jo sammelikne med Buddy og Reva (selv om den ikke er til salgs lenger). Dette er jo direkte konkurrenter.
Hvis vi tenker man skal ha bilen i 10 år. (Som er en ikke usannsynlig levetid)

Twizy 80:
Bil: 69900,-
Batteri: 549*120 måneder = 65880
Total: 135780,-

Reva i:
Kostet 109900 i sin tid.
Batteri 17000 (ca 2-3 år), Vi antar at første batteri varer i 3 år så blir det sannsynligvis 3 batteripakker til de neste 7 årene. = 51000.
Total: 160900

Buddy: 169900 (10 års battei garanti)

Fortsatt noen som mener Twizy'en er dyr og har ugunstig batteri ordning?

Jeg hadde nok kjøpt den hvis ikke jeg hadde en reva som er tipp topp men ikke har noe særlig salgsverdi lenger. (nytteverdien på Revaen og en evt twizy er jo den samme)
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

e-max

Eller kjøpe en ordentlig liten elbil (trilling) brukt for 145000 og fortsatt 4 år igjen på garantien...Eller parallell importert ny til ca 170.000.
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

elektrolux

Eller en Think Classic Li til 100 000 med nytt batteri.

Den er gøy den ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

reitsma

Vedlagt brosjyre og prisliste. Kun få modeller kommer til norge i år iflg forhandler, de blir nok solgt.

Ladefabrikken

Oj plutselig ble prisen 80 tusen med dører. Å dører må man ha i Norge med vårt klima. Helt utrolig hvordan Norske forhandlere tar seg ekstra betalt for elbiler i Norge. Hvordan har det seg at den samme bilen koster 7000 € i Tyskland og da er det 19% moms på den. Ok vi har høyere kostnader i Norge men dette er alt formye spør du meg.
Tesla er de eneste som ikke tar seg ekstra betalt i Norge og kjører de samme prisene som USA. Pluss i boka til dem.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

christian

Morsom bil, men importør ødelegger markedet. Batterileie fra 549/mnd 12 mnd i året. På ca 3 år har man betalt batteriet, men eier det ikke. Dette for en bil uten varmeapparat? De kløner det til. Batteri levert med bilen er momsfritt. Batterileie blir tillagt moms.
Oslo, Nordstrand. Saxo 1997 75000 km solgt. Kewet 1997 55000 km solgt. Landrover Freelander på frityrolje solgt. Porsche 928. Peugeot ion 2012 og 2011. Fiat Panda, Mercedes CLS 350 Bluetec Shooting Brake 2015. E-UP 2014.

PerBear

Dette er enten en klassisk feilvurdering eller så har importør fått altfor få kjøretøy fra Renault slik at de maksimerer pris for å få færrest mulig kunder.
Det klarer de sikkert, Renault ligger allerede på bunn i NAF sine kundeundersøkelser ;)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

reitsma

Batterileie i Nl er 60 euro (ca. 460 NOK) og 'toppmodellen' inkl dører koster ca. 72.000 NOK.

Syns det blir mye penger for denne bilen i Norge.


erik e

På plass hos Motor Forum Oslo  ;)  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

leafster

Bare synd det er så lite batteri for pengene ;)

erik e

Tøff kar kjørt Twizy Oslo- Eidsvoll igår/ i dag tidlig. 70 km i minus 1 grad. Gøyal bil var konklusjonen,men neste tur blir til "sommer``n.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA