Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trådløs lading

Startet av N00b, fredag 02. juni 2017, klokken 07:01

« forrige - neste »

Cookie Monster

#15
Er vel større sjanse for at man får mangel for lysstyrke med Halogen lysene enn at det montert Xenon  :P

"Oi her må det være noe feil med xenonlysene siden lystyrken er så lav, man får jo ikke en Tesla med halogen"  ;D

Hadde bil i mange år med ettermontert xenon uten at de sa noe på PKK. Så lenge det er linser og ikke en veldig gammel bil gidder de som oftest ikke sjekke en gang.
2015 P85D

knut.aulie

Det enkleste er nok å ta sjansen på Pkk, antagelig går det bra. Gjør det ikke det må en få en anmerkning, bytte pære og vise på nytt.

Problemet er om en blender møtende trafikk!

Knut Røe

Sitat fra: OleJA på søndag 26. mars 2017, klokken 11:12
Min bil er ombygd fra 25w xenon til 35W.  Hadde denne på PKK for noen uker siden uten at dette ble påpekt.
At noen ikke gjør jobben sin (godt nok) er ikke det samme som at din ombygging er lovlig. Det er i en gråsone, og alle vet vel at 25watt kun ble valgt for å omgå kravet om lyktespylere.

Lynet

Veldig enkelt å sen om det er halogen eller xenonlykt, nederst på lykta står det HCR på halogen og DCR på xenon
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cowboystrekk

Har nå bytta 2 halogenpærer til hvitere halogenpærer. Tror du har gjort byttet unødig komplisert. Siste skiftet tok jeg bare ut tror det var 8-10 klips, løsna ikke en eneste skrue og fikk bytta pærer uten problemer. Du trenger ikke ta av skruene like under fangeren, heller ikke de like ved bærearmen til hjulene :) Første skift tok jeg av alt og brukte over 1 time på byttet, nå sist tok det meg ca 40 min, 15 av dem gikk med til å få skrudd fast pæra i sokkelen da den var skikkelig vrang ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

N00b

#20
Kjenner til den med vrang pære ja.  Jeg løste det med å sette smøremiddel på den gamle og sette inn, da gikk den nye lettere.

Jeg måtte finne plass for å montere ballast og tennere til Xenon lysene, da ville jeg ha bort mest mulig.

N00b

Og der gikk bilen gjennom EU kontroll uten en eneste anmerkning.

QED.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA