Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av nissan leaf. Valg mellom ladekabel10/16a og fast installasjon.

Startet av Smiling when sailing, lørdag 21. september 2013, klokken 10:13

« forrige - neste »

Smiling when sailing

Hei

Hva slags dokumentasjon kreves det i Norge for problemfritt registrering av elbiler som importeres fra f. eks Tyskland? Har sett på en bil som selgeren sier er registrert etter kravene i ECE100 hva det nå måtte bety. Han er villig til å skanne inn og oversende papirene. Bilen er en Suzuki Splash/Opel Agila konvertert av German E-cars.

SwS
Blå Leaf, Tromsø

elektrolux

Nye regler etter 15 sep. 2012 tilsier at en slik bil må godkjennes også i Norge.

Eneste som kan forhindre det er om bilen er godkjent på unntaksbestemmelser i Tyskland, men det tviler jeg  på at E cars sine biler er.

Sliter litt med en C1 nå, der Danske myndigheter har glemt å fjerne Bensin under drivstoff. Biltilsynet sine folk i Stavanger, godtok ikke at Danske myndigheter på telefon bekreftet at dette var en Elbil, og godtok heller ikke at bilen faktisk hadde batteri og Elmotor. De måtte ha bedre bekreftelse på at bilen virkelig var ombygget....   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Smiling when sailing

Takk for svaret. Da skal det vel ikke være noe problem å få en Stromos godkjennt i og med at det står elektrisk som fremdrift i papirene som de sendte meg ;-). Lykke til med byrokratiets gang...
Jeg vurderer nå å importere en Stromos som andre bil i tillegg til Leafen. Av og til trenger vi to biler og siden ingen har lyst til å kjøre nåværende bensinbilen som vi skal kvitte oss med så må det vel bli en elbil til.
Blå Leaf, Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA