Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spark-EV

Startet av Griffel, søndag 30. mars 2008, klokken 21:00

« forrige - neste »

Griffel

Stor artikkel i Aftenposten idag (16.03.2008) Vidiosnutt:

http://www.aftenposten.no/webtv/?id=9092&cat=22
Kommunale kjøretøy er stort sett byttet ut til Elbil, og et eget kommunalt selskap drifter ladestasjoner.

Litt mer stå det i papirutgaven:
Reggio Emillia i Italia med 167 000 innbyggere, tillater bare elbiler og nyere biler med lavt forbruk å kjøre til sentrum. 3 store GRATIS parkeringsplasser er bygget runt byen og GRATIS busser pendler fra disse til sentrum.

Det var en del motstand i begynnelsen, men når folk etterhvert så hvor mye bedre det det ble i sentrum har tiltaket blitt populært.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Et eksempel til etterfølgelse.

Ingen grunn til at forutrensende biler skal ha tilgang til sentrum så lenge der finnes rene alternativer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA