Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av Griffel, mandag 15. april 2013, klokken 00:48

« forrige - neste »

Griffel

Hentet fra Ishvaskraft hjemmeside:

Sitat:
«Ishvaskraft har registrert at elbilister på langtur på grunn av pris på hurtigladning vil velge bort elbilen og heller kjøre bil med eksplosjonsmotor.

Nå viser deg seg at vi, på grunn av avtalen med elbilforeningen om opprinnelsessertifikat på fornybar strøm til alle medlemmenes elbiler, har et lite overskudd av kullkraft som vi ønsker å bli kvitt, og tilbyr derfor denne gratis til elbilister, som kvitter seg med den termiskemotorbilen, og istedet velge elbilen på langtur.

Denne overskuddsenergien må vi bli kvitt, et alternativ var å betale Dong energi i Danmark for å ta hånd om strømmen, men det ville øke de globale utslipp. Etter forslag fra Elvira Grønn i framtiden for våre føtter har vi derfor landet på følgende løsning:

Ved at noen istedet bruker kullkraft på en elbil på langtur og samtidig lar dieselbilen stå blir dette klimanøytralt og vi har en vinn-vin situasjon.

Vi lager da elmiks kull/fornybar som gir noe mindre utslipp enn en gjennomsnitts dieselmotor, og tilbyr dette som et gratisabonnement på visse betingelser. Denne miksen består av 72% kullkraft fra Humburg området, 3 % Atomkraft fra Finnland og Sverige, 3% vindkraft fra Danmark og 23% Norsk vannkraft.

Ishvaskraft har tilgang på elmiks med høy andel fornybar kraft så dette er en begrenset mengde overskuddskraft som her tilbys.

Disse abonnementene er derfor begrenset i antall og selges etter først til mølla prinsippet.

Eneste betingelse er medlemskap i Norsk Elbilforening, og en vil da sammen med uttakskortet få en stikker med Elbilsforeningens og Ishvaskrafts logo som må settes i bilens bakvindu, nedre styrebord hjørne.
Abonnementet har en begrensing på 500 kWh/year.
Uttakskortet for gratisstrømmen er tydelig merket slik at det går klart fram at det er en forurenset miks en får når en hurtiglader med kortet.
Vær oppmerksom på at denne strømmiksen har ca 6% kortere rekkevidde enn ren fornybar strøm, og at en kan bli litt sotete når en setter i eller trekker ut kontakten.

Er du interessert benytter du kontaktskjema på denne siden
http://www.ishavskraft.no/kontakt.jsp?ref=kontaktskjema&lang=no&node=8 og merker henvendelsen abonnement Elmiks uten opprinnelsessertifikat for langtur med elbil.

eller sender e-mail til: elvira.grønn@framtidenforvorefotter.no»
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TorC

Sitat fra: Griffel på mandag 01. april 2013, klokken 01:15
Hentet fra Ishvaskraft hjemmeside:

Sitat:
«Ishvaskraft har registrert at elbilister på langtur på grunn av pris på hurtigladning vil velge bort elbilen og heller kjøre bil med eksplosjonsmotor.

Nå viser deg seg at vi, på grunn av avtalen med elbilforeningen om opprinnelsessertifikat på fornybar strøm til alle medlemmenes elbiler, har et lite overskudd av kullkraft som vi ønsker å bli kvitt, og tilbyr derfor denne gratis til elbilister, som kvitter seg med den termiskemotorbilen, og istedet velge elbilen på langtur.

Denne overskuddsenergien må vi bli kvitt, et alternativ var å betale Dong energi i Danmark for å ta hånd om strømmen, men det ville øke de globale utslipp. Etter forslag fra Elvira Grønn i framtiden for våre føtter har vi derfor landet på følgende løsning:

Ved at noen istedet bruker kullkraft på en elbil på langtur og samtidig lar dieselbilen stå blir dette klimanøytralt og vi har en vinn-vin situasjon.

Vi lager da elmiks kull/fornybar som gir noe mindre utslipp enn en gjennomsnitts dieselmotor, og tilbyr dette som et gratisabonnement på visse betingelser. Denne miksen består av 72% kullkraft fra Humburg området, 3 % Atomkraft fra Finnland og Sverige, 3% vindkraft fra Danmark og 23% Norsk vannkraft.

Ishvaskraft har tilgang på elmiks med høy andel fornybar kraft så dette er en begrenset mengde overskuddskraft som her tilbys.

Disse abonnementene er derfor begrenset i antall og selges etter først til mølla prinsippet.

Eneste betingelse er medlemskap i Norsk Elbilforening, og en vil da sammen med uttakskortet få en stikker med Elbilsforeningens og Ishvaskrafts logo som må settes i bilens bakvindu, nedre styrebord hjørne.
Abonnementet har en begrensing på 500 kWh/year.
Uttakskortet for gratisstrømmen er tydelig merket slik at det går klart fram at det er en forurenset miks en får når en hurtiglader med kortet.
Vær oppmerksom på at denne strømmiksen har ca 6% kortere rekkevidde enn ren fornybar strøm, og at en kan bli litt sotete når en setter i eller trekker ut kontakten.

Er du interessert benytter du kontaktskjema på denne siden
http://www.ishavskraft.no/kontakt.jsp?ref=kontaktskjema&lang=no&node=8 og merker henvendelsen abonnement Elmiks uten opprinnelsessertifikat for langtur med elbil.

eller sender e-mail til: elvira.grønn@framtidenforvorefotter.no»

Funny funny! Men, jeg må innrømme at den kunne ha vært betydelig mere morsom hvis Ishavskraft faktisk hadde vist at de forstod at mange faktisk vegrer seg for langttur nettopp pga landeveisrøveriet Ishavskraft bedriver...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

dette er en fin april spøk   foreløpig  er jo ishavskraft gratis   men 3500 i året er ikke galt  maen de andre løsningene kan diskuteres ja

erik e

Dette vil jeg ha. Skal melde meg på imorgen.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Hamiso

#4
Det er eit tankekors at den relativt mest positive nyheiten frå Ishavskraft er ein aprilspøk...
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

Leaffen

Likte best at dette var en vinn vin situasjon. Jeg som aldri pleier å vinne i vinlotteriet på jobben.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA