Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Performance vs. Standard

Startet av Jærbuen, fredag 12. april 2013, klokken 11:16

« forrige - neste »

Jærbuen

Noen som har måtte bytte dette batteriet? Mitt holder nå knapt en natt i minusgrader uten at det er så "flatt" at jeg ikke får start om morgenen! Bilen var ny i november! Den lader 14,5 V når jeg lader bilen, eller har forvarming med kontakten i veggen. Allikevel klarer den knapt 1 døgn nå i kulda uten å lade ut 12V'en.

Er det billigbatteri som følger med?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Rio

Sitat fra: Jærbuen på mandag 25. mars 2013, klokken 22:59
Noen som har måtte bytte dette batteriet? Mitt holder nå knapt en natt i minusgrader uten at det er så "flatt" at jeg ikke får start om morgenen! Bilen var ny i november! Den lader 14,5 V når jeg lader bilen, eller har forvarming med kontakten i veggen. Allikevel klarer den knapt 1 døgn nå i kulda uten å lade ut 12V'en.

Er det billigbatteri som følger med?

Da har du:

1) Enten et batteri med en defekt celle. Hva er spenningen så snart du skur av bilen, og den ikke lader.

2) Eller du har "noe" som trekker strøm fra batteriet konstant - f. eks. et lys eller en feil i elektronikken.


En elbil bruker minimalt med batteriets kapasitet; batteriet er vel mest der for å ha energireserve for nødblink, eller lignende. (Og selvsagt trekker den litt for å starte dc/dc konverteren, men det er minimalt).

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Hvorfor ikke sjekke om det er en tråd som handler om 12V-batteriet:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7394.0.html
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA