Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbileiere lite villige til å innrømme de subsidieres som eiere og brukere?

Startet av Celter, lørdag 26. januar 2013, klokken 12:48

« forrige - neste »

Blip

Sorry folkens. Det var ikke meninga å trolle til denne tråden.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

laumb

Foxy, derfor vi har en Toyota iQ vi kan kjøre rundt på småturer med. ;-)

Har snart gått hele 14'000km, er en 2009 modell.. Virkelig fått kjørt seg. :)

Vi får komme oss over på rett sti igjen ja, Blip. :)


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

TW838

Første og så langt eneste elbil som er brukbar for å dra med til fjells, ha med hele familien og turutstyr. Det er rekkevidde og bagasjeplass som teller mest. Ingen lokal forurensning og motorlyd for en elbil betyr også mye for meg. Kunne gjerne vært mindre luksuriøst og billigere, men så lenge ikke resten av bilindustrien leverer noe, blir det gjerne en Tesla. :)

Kollektivfelt og parkering har ingen ting å si for meg, skal jeg en plass i byen, blir det sykkel. Tesla'en kommer bare til å bli brukt for å komme seg ut av byen.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Stighl

Jeg har valgt Tesla S av flere grunner.
1)  Det er en heftig bil som tiltaler meg, og dette til en gunstig pris.

2)  Økonomi. Jeg kjører mye både i jobb og privat. Jeg sparer masse penger på drivstoff, bompenger, og årsavgifter. ( 2 elbiler ). I tillegg tjener jeg mere penger på å kjøre elbiler i arbeid. Leafen blir brukt på dager med kortere turer.

3)  Den har sannsyligvis den rekkevidden jeg trenger til det meste. Det hender nok jeg trenger lengre rekkevidde i jobb, men dette kan fikses med planlegging.

4)  Jeg trives med å kjøre elbil. Det er stille, kraften kommer momentant, og det sender riktige signaler på kundebesøk å komme med en elbil. Jeg jobber i ABB.

5) Den fungerer også som familiebil med to barn.

6)  Her kommer nok miljøaspektet. Siden jeg kjører ca 60000 km i året så betyr dette litt.

Stig.


Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

19quiz76

Sitat fra: Stighl på torsdag 10. januar 2013, klokken 23:52
6)  Her kommer nok miljøaspektet. Siden jeg kjører ca 60000 km i året så betyr dette litt.
Oh, Lord! Utvidet batterigaranti, eller? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ohh

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 11. januar 2013, klokken 06:42
Sitat fra: Stighl på torsdag 10. januar 2013, klokken 23:52
6)  Her kommer nok miljøaspektet. Siden jeg kjører ca 60000 km i året så betyr dette litt.
Oh, Lord! Utvidet batterigaranti, eller? ;)

Det er 1,5 ganger rundt jorden - hvert år....!  :o
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

cra

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk henger seg opp i hvorvidt andre elbilister velger elbilen for å redde miljøet eller ikke? Fakta er at så snart noen kjører elbil så bidrar de positivt, enten de vil eller ikke. ;)

Spiller det f.eks. noen rolle om folk lar være å kjøre i fylla fordi det er idioti og galskap å gjøre det, eller om de lar være fordi de tror på en religion som ikke tillater alkohol i det heletatt? Nei. Det viktige er at folk ikke kjører bil når de ikke er i stand til det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ohh

Jeg har valgt Model S først og fremst på bakgrunn av at endelig kom det en elbil med det som for meg ser ut som "lang nok" rekkevidde.
Det miljømessige aspektet, kombinert med det økonomiske i lavere driftskostnader, gjorde hovedutslaget.
Når i tillegg bilen ser bra ut, og ikke minst at det er mulighet til å få 7 personer i den, så var valget enkelt. Vi er 5 i familien, hvorav 2 er under 3 år, så skal vi ha med en 1 eller 2 venner i tillegg, vil vi få god bruk av barnesetene bak.
Performance er for meg ikke like viktig - men når det er sagt så vurderer jeg allikevel Performance-utgaven.

Bilen har en del mangler utstyrsmessig, men miljøaspektet ved elbil teller mer for meg enn de mangler den har.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Stighl


Oh, Lord! Utvidet batterigaranti, eller? ;)

Nei da, jeg fordeler dette på to biler. Kona må jo også få kjøre bil til jobb.  ;)
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Wenche

Morsom bil :D Jeg hadde vært på jakt etter en morsom bil i 5 år, før Tela Model S dukket opp. Jeg kildesorter, og komposter, men bruker sprøytemidler i kjøkkenhagen, (grønn light) og kunne lett valgt en fossil/hybrid, hvis den var morsom nok. Har familie, så Roadsteren var uaktuell. Kunne aldri valgt en blikkboks til bil, selv om den gikk på el. Når Tesla Model S dukket opp, ble det en "must have" ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cirion

Hvorfor ikke...

Selv drømte jeg meg bort i en oppgraderingen av min Honda Accord 2000 til en Honda Legend 2006:


Desverre når det endelig kom til stykket at bilen ble tilgjengelig i Norge, kostet den godt over 1 million. I Sverige hadde den en startpris på under 300 000,- svenske kr...

Jeg bestemte meg for at jeg kom til å kjøre Accord'en til den knela eller avgiftene ble endret...
Ingen av delene har skjedd og jeg er på 13 året med Accorden.

Tesla Model S er vel det nermeste jeg kommer i avgiftsendringer...
Så for meg ser det slik ut:

1. Ikke en krone i avgifter :)
2. Sykt fet oppgradering av Accorden på alle måter
3. 5+2
4. Bompenger, Veiavgift, Ferge, Kollektivfelt, Parkering og gratislading.
5. Billig å bruke, billig å lade
6. Masse morsom teknologi
7. Nok rekkevidde for alt jeg trenger
8. Bonus at den også er miljøvennlig
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Jeg skulle ha meg en ny bil og valget stod mellom BMW X5 og BMW 5 serie Touring. Da jeg leste om Tesla og forstod at den har mere plass, koster mindre i innkjøp, koster langt mindre i bruk, er raskere, bråker mindre og har lavere utslipp enn BMW'ene så ble valget meget enkelt.

Viktighet for meg i prioritert rekkefølge:
3 barnester i bredden bak
Stor bagasjeplass
Relativt sikker
Lave totale kostnader (innkjøp + driftskostnader)
Fett design
Rask 0-100km/t
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Desdi

Sitat fra: Nuvolari på mandag 18. februar 2013, klokken 10:40
Jeg skulle ha meg en ny bil og valget stod mellom BMW X5 og BMW 5 serie Touring. Da jeg leste om Tesla og forstod at den har mere plass, koster mindre i innkjøp, koster langt mindre i bruk, er raskere, bråker mindre og har lavere utslipp enn BMW'ene så ble valget meget enkelt.

Viktighet for meg i prioritert rekkefølge:
3 barnester i bredden bak
Stor bagasjeplass
Relativt sikker
Lave totale kostnader (innkjøp + driftskostnader)
Fett design
Rask 0-100km/t
+1
Stort sett samme grunner at bilen fanget min interesse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA