Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt: Hvem har fått lov å spece Model S sin?

Startet av Haahov, søndag 24. februar 2013, klokken 11:33

« forrige - neste »

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

emagic

Har aldri hørt om at brannvesenet tømmer fossilbiler som brenner for bensin.  Bensin kan jo og "eksplodere" :-)

emagic

Elmo

#2
Sitat fra: NRK
Når man vet at enkelte batterityper eksploderer ved forbrenning er dette gjerne informasjon vi skulle hatt for å forholde oss riktig.

Jostein Ween Grav, sjefingeniør for elsikkerhet i Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB), sier at Norge må drive nybråttsarbeid på elbil-feltet fordi det er få land som har lignende interesse per innbygger.

Men hybridbiler som faktisk har både batterier og en bensin/diesel bombe i tillegg bekymrer de seg ikke for. For de er det jo ikke solgt noe særlig av, hverken i Norge eller resten av verden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA