Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskjellen mellom i-Miev, C-Zero og iOn, og årsmodell

Startet av fonberg, fredag 01. mars 2013, klokken 10:58

« forrige - neste »

fonberg

Hei,
Siden før helga har ladeluka på Leafen nektet å gå i lås. Og når jeg bare legger den nedpå, så har den ved et par tilfeller slått opp i full åpning når jeg har vært i motorveihastighet.

Flere som har hatt dette problemet? Mulig det har sammenheng med kulden, og Leafen står ute.

Forslag til fiks? Kan jo ikke kjøre med bilen slik i lengden...
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Rio

Sitat fra: fonberg på mandag 11. februar 2013, klokken 08:43
Hei,
Siden før helga har ladeluka på Leafen nektet å gå i lås. Og når jeg bare legger den nedpå, så har den ved et par tilfeller slått opp i full åpning når jeg har vært i motorveihastighet.

Flere som har hatt dette problemet? Mulig det har sammenheng med kulden, og Leafen står ute.

Forslag til fiks? Kan jo ikke kjøre med bilen slik i lengden...

Har du sjekket om knappen du trekker i for å åpne luken er trykket helt tilbake?

Er det is i låsemekanismen? Har du mulighet til å parkere inne i noen timer, eller har du låsespray du kan forsøke med?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

fonberg

Luka gikk i lås i morres, og i dag er det vesentlig mildere (fra ca. 10 kalde i går til ca. 4 kalde i dag) så det var sannsynligvis noe i låsemekanismen som var frosset. Mekanismen er jo rimelig eksponert når luka er åpen så det er vel ikke så rart at dette kan skje.

Får ha en låsspray liggende i bilen heretter, takk for topset  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på mandag 11. februar 2013, klokken 08:43
Hei,
Siden før helga har ladeluka på Leafen nektet å gå i lås. Og når jeg bare legger den nedpå, så har den ved et par tilfeller slått opp i full åpning når jeg har vært i motorveihastighet.

Flere som har hatt dette problemet? Mulig det har sammenheng med kulden, og Leafen står ute.

Forslag til fiks? Kan jo ikke kjøre med bilen slik i lengden...

På vår har det innimellom lagt seg is under pakningen, nederst på den runde pakningen som går rundt hele lukeåpningen. Dermed blir det vanskelig å smekke igjen luka, siden pakningen ikke vil komprimeres. Det fikser jeg lett ved å bruke kanten av en slik flat isskrape og skrape ut isen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA