Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fisker Karma - 1300 Nm??

Startet av terhalbo, onsdag 27. februar 2013, klokken 13:04

« forrige - neste »

terhalbo

Her i trøndelag er nå for tiden bikkjekaldt. Hvilken betydning har det for batteriene på nissan leaf. Hører jo snakk om at bilen(batteriene) ikke må utsettes for ekstrem kulde over 7 dager, betyr det at jeg nå må bygge en oppvarmet garasje:-) Det kan jo være under -20 i en måned, og det håper jeg jo at bilen klarer,og fortsatt må kunne brukes eller? Har pr nå ingen garasje, og tempen har vært ca -15 i over 1 uke allerede. Hilsen en som får leaf til uka:-)
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

Rio

Neida, slapp helt av! :-) Og gratulerer!

Bilen har innebygget oppvarming av batteriene, som starter ved ca -20 grader, og slår seg selv av ved ca -14 grader. Batteriene kan bli ødelagt hvis de blir nedkjølt til -25 eller -30 grader. (Jeg husker ikke nøyaktig.)

Hvis bilen er plugget i veggen så bruker den strøm fra veggen til å holde lunk i batteriet. Hvis bilen står alene, så bruker den strøm fra batteriet, men da er det åpenbart viktig at du ikke lar den stå slik i mange dager når det er så kaldt. La den stå tilkoblet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ronny

Med oppdatert software skal den slå inn ved -5..
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Rio

Hei Ronny,

Har du noe fra Nissan om dette? Både med hva de skriver om temperaturer og softwareversjoner.

Jeg synes -5 virker meget merkelig å ha uten en "bryter", for det betyr jo at batterivarmen tapper strøm fra batteriet store deler av året.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Jeg kjørte på hytta i går og tok en 80% lading når jeg kom frem. På morgenen i dag koblet jeg fra, -23 og det er kalt ja.... Og batteritempen hadde sunket fra fire streker til 0 streker!
Men jeg ble virkelig overasket når jeg sjekket ladestatus i ettermiddag, det var forsvunnet to steker! Sunket fra 10/12 til 8/12.
Var det batterivarmen som har spist 2/12 av batteriet, eller er det den lave tempen som gjør at den viser bare 8/12?
Vært kjekt med litt offentlig info fra Nissan hva de forskjellige softwareversjonene gjør.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ronny

Jeg fikk vite det av en nissanmekaniker, en jeg vet holder seg oppdatert :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Lynet

I natt er det forsvunnet enda en strek, ikke noe tvil om at det er varming som skjer. -18 i natt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA