Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: om elbil i Færdelandsvennen i morgen

Startet av Boogie, lørdag 28. juni 2008, klokken 00:37

« forrige - neste »

Boogie

På PSA bilene kan vi lade med hurtiglader på Torp eller i Porsgrunn.
Men vi kan også bruke andre eksterne ladere som kobles inn på samme ledningene som hurtigladeren, og som lader samtidig med den interne laderen. Da vil energi meteret vise riktig allikevel.

Spørsmålet mitt er om det finnes tilsvarende muligheter for Think. Kan man med enkle grep bygge om en Think til å ta ekstern lading, og som ikke vil tulle til energimåleren?
Å bare koble til en ekstra lader direkte på batteriet gir deg ekstra energi, men du aner ikke hvor mye du har på battreiene...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Tror at beste måten er å gå gjennom motor kontroller. Fordi motoren er 3 fas og fungerer som en generator under regen, vil det være mulig å koble til en 3 fas hurtig lader der. Nettspenningen er vel høy og bør være 179volt. Vet ikke om det er direkte farlig med så høy spenning under bulk ladefasen og hvor mange ampere man får.

Energimåler øker ved mye regen så det skulle registrerer lading ved hurtiglading.
Tror ikke at det er noe tilpasninger til hurtiglading i Think biler.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA