Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygd om Bosch PowerMax fra type 1 til type 2. Resultatet er klart.

Startet av Enigami, tirsdag 28. april 2015, klokken 10:19

« forrige - neste »

HåkonE

#15
Finner det mildt humoristisk når eiere av andre bilmerker, oppretter anonyme profiler på forum for konkurrerende bilmerker, utelukkende for å slenge inn kildeløse og provoserende brannfakler (og flere nye tråder på kort tid etter hvert som de blir sperret). Og når noen responderer får de beskjed om at de bare forsvarer investeringen sin....eller er religiøse.

Akkurat som om noen her hadde fått noe ut av å starte 3 nye tråder på MB-forumet for å snakke løst og fast om rust, eller slenge inn udokumenterte påstander om hvor elendig MB er. Hva godt skulle komme ut av det? Skal noen lære noe av en slik debatt? Hva forventer man at skal skje?

Og slik skiller man konstruktive debatter og saklig kritikk fra elendig kamuflert trolling dekket til med ulike hersketeknikker.

MagnusB

Jeg vurderte også hva jeg kunne få av fossil biler til samme pris før jeg bestilte. Var bla hos Bavaria på Økern og spurte hva slags 5 serie jeg kunne få for 530k som var taket på budsjettet. Kunne ikke få en ribbet 518d en gang. Hadde en 518d touring som loaner når bilen var inne på service i vinter. Var nesten så jeg måtte le når innså hvor gammeldags og utdatert den føltes i daglig bruk. Bråket som et lokomotiv i ti minutter etter kaldstart, treg respons ved kickdown, og ingen forvarming. Setene var riktignok mye bedre i Tyskeren da. Skjønner jo at TS ser på biler i en annen prisklasse enn meg, men hvis man må shoppe i prisklassen hvor alternativene er firesylindrede diesel eller bensin versjoner og kan leve med superlading på langtur bør valget være lekende lett!
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

SabreMan

Sitat fra: pwb på fredag 03. april 2015, klokken 10:35
En hybrid er jo teknologisk milevis foran Tesla og det er nok det som er veien å gå.

Hvorfor mener du at hybrid er bedre?

Problemet med hybridbiler i forhold til Tesla er elendig elektrisk rekkevidde samtidig med fossilbilens ulemper (støy, forurensning). I tillegg blir den dyrere å produsere og vedlikeholde siden den har to systemer. Hvorfor ikke gå ett skritt lenger og legge til hydrogen også? Ville ikke det vært det beste og mest teknologisk overlegne?

Personlig ser jeg ikke poenget med hybrid. Da kjører jeg heller min Lexus med V8-motor, som jeg var ganske fornøyd med til jeg oppdaget Tesla. Jeg bor i et land der Tesla ikke selges ennå, men jeg kommer nok til å kjøpe så snart jeg får muligheten. Hadde jeg bodd i Norge, hadde jeg ikke stusset.

Tesla er ikke perfekt og har ikke alt alle andre har, men den kan oppdateres av Tesla og bli bedre etter at du har kjøpt den. Hvor mange andre biler kan dette?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

hma

#18
[Moderator kommentar]
Kan ikke se at denne tråden avstedkommer noe positivt eller nytt. Tråden stenges således inntil videre.
De som går med ønske om å skape provokasjon henvises til debattsider som vg.no , hegnar.no o.l.

Ha en lang, fin og fredfull fredag!
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA