Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY Times: Stalled Out on Tesla’s Electric Highway

Startet av bruisepristine, torsdag 14. februar 2013, klokken 11:01

« forrige - neste »

bruisepristine

kan alle sjekke vognkortene sine og se hva som står oppført som kW og HK?
Les dette inlegget fra mitsubishi i-miev norges facebook side:

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

I vognkortet på min Zero -kjøpt ny i Norge september 2012, står det skrevet 35kW. Mener å ha lest et sted på nettet rundt denne "problemstillingen"... Skal sjekke.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Olemann

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 29. januar 2013, klokken 15:08
I vognkortet på min Zero -kjøpt ny i Norge september 2012, står det skrevet 35kW. Mener å ha lest et sted på nettet rundt denne "problemstillingen"... Skal sjekke.

Jeg har ikke sett noe trilling vognkort som opplyser 49 kW.   Trodde dette hang sammen med noe teknisk ift. måling på en elmotor, de jeg har sett er også på 30-tallet hva kW angår.

Ole

bruisepristine

Hvis bilen står oppført i forsikring med feil motoreffekt, vil ikke det resultere i avkortet forsikringsutbetaling ved ulykker? I så tilfelle ganske kjedelig.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Øyvind.h

Sitat fra: bruisepristine på tirsdag 29. januar 2013, klokken 16:49
Hvis bilen står oppført i forsikring med feil motoreffekt, vil ikke det resultere i avkortet forsikringsutbetaling ved ulykker? I så tilfelle ganske kjedelig.
Det forutsetter at effekten var årsaken til ulykken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

foxy

neida - er jo tall fra biltilsynet. forsikringsselskap kan evtl. fremme regresskrav mot biltilsynet/importør...
I-miev 2011
Asker

cbretteville

Sjekket vognkortet og min C-Zero, reg i juni 2012, står oppført med 35kW
C
Oslo: 2008-2012 1998 P106 | 2012- 2012 C-Zero

Phuc

"Bil og henger"-appen til Statens vegvesen sier 35 kW/48 HK.

Denne sida sier 49 kW/66 HK: http://www.mitsubishi-cars.co.uk/imiev/technology.aspx

Denne sida sier 47 kW/63 HK: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i_MiEV
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

bruisepristine

Og statens vegvesen på vegvesen.no sier 64 HK. Dette er veldig merkelig.

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

kracht

I mitt vognkort står det 35KW.
Det står det også i salgsbrosjyren under "tekniske spesifikasjoner"
Samtidig står det også at "maks effekt" er 49KW ved 2500-8000rpm
Mitsubishi I-Miev Evo II 
Morris Mini 1,3Turbo 76mod
Nissan X-Trail
Honda CRF 250 R
Honda CB 750 Four K3

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Bjornt

[
SitatDet forutsetter at effekten var årsaken til ulykken
Og at det er du som har ulovlig "trimma" bilen. Kan aldri skje noe i dette tilfelle, med en fabrikkny bil kjøpt av forhandler.  Ikke privatimporterte heller.  Nix å bekymre seg for. Kommer kanksje ett nytt vognkort i posten ?
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

e-max

I typegodkjenningen står det "max continuous effect". Disse elbilene og deres kontrollerere beregnes ikke etter max effekt, men hva som kontinuerlig kan belastes. Typiske kontroller er feks 125 Amp kontinuerlig og 300 Amp i 1 minutt. Når du har bånn gass og kjører 130 km/t trekker motoren max 35 kw, men i en stigning vil den trekke mer i kortere øyeblikk.
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Olemann

Sitat fra: e-max på onsdag 30. januar 2013, klokken 13:18
I typegodkjenningen står det "max continuous effect". Disse elbilene og deres kontrollerere beregnes ikke etter max effekt, men hva som kontinuerlig kan belastes. Typiske kontroller er feks 125 Amp kontinuerlig og 300 Amp i 1 minutt. Når du har bånn gass og kjører 130 km/t trekker motoren max 35 kw, men i en stigning vil den trekke mer i kortere øyeblikk.

Det er også min forståelse, som også ble nevnt lenger opp i tråden.  Er ikke bekymret for verken regress eller ansvars-trøbbel ift. dette, så lenge man selv ikke har trikset, tunet eller stått for andre endringer.

Ole

bruisepristine

SitatVi har sjekket ut at det er ingen feil i den Norske Typegodkjenningen fordi i WTA/EU Typegodkjenningen så oppgir de 2 forskjellige effekter på el motoren.



Dette står også forklart i vår brosjyre som er vedlagt.



Når det gjelder COC Certificate Of Confirmity så brukes 35 KW, det samme som står på Den Norske Typegodkjenningen som også er vedlagt.

Håper at dette er svar på din henvendelse på antall KW i 2013 modell iMiev

Med vennlig hilsen/Best regards

Nils Kristian Jonsgård
Teknisk sjef / Homologation & Technical Manager
MMC Norge AS
P.O. Box 6843 Rodeløkka, NO-0504 Oslo, Norway
Office: Østre Aker vei 62, NO-0581 Oslo, Norway
Mobile: + 47 92267047  |  Office:  + 47 23 37 61 00/97
E-mail  nkj@mitsubishi-motors.no
Web www.mitsubishi.no
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA