Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ishavsveien - abbonementsordningen er urimelig dyr hvis du ikke kjører mye

Startet av Go-carter, tirsdag 29. januar 2013, klokken 15:46

« forrige - neste »

Go-carter

Ja... i dag er det jo ganske kaldt over landet, og sola har krølla litt. Først slo abs seg av, som så slo seg på igjen.  Så fikk jeg powerlimit under helt vanlig kjøring. Og nå fikk jeg power limit igjen....  :o flere som har mystisk oppførsel?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Har kjørt ganske mye denne helgen, ned i minus 20 og kanskje enda lavere, men har ikke merket noe spesielt. Forrige runde det var så kaldt kjørte jeg relativt raskt på E18, med full varme og vifte på 3 eller 4 - da kom power limit idet jeg var på ca 20%. Fikk den på lading kun kort tid etter, og alt ok siden det.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lynet

Kjørte 145 km i -8 til -15 i dag, hadde det godt og varmt med dieselvarmer  ;D

Men det går nok mere energi i kulda da jeg gjorde samme tur i august og hadde igjen 30%, nå hadde jeg igjen bare 10%.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Jeg repeterte Haugesund turen fra forrige helg der jeg etter 18, 5 mil og 2,5 timers mellomlading fikk ladelyset på en ZebraThink.

Med Litium og -7 til -12C utetemperatur kom ladelyset på etter 17,5 mil under ellers like forhold og muligens 15-30 min mer mellomlading. Kona måtte skrape is på innsiden av ruta, men ellers ble konklusjonen at til mitt bruk er rekkeviddefordelen til Gen2 Zebra så minimal at jeg likevel foretrekker Litium som muligens har bitte litt raskere lading, og som kan parkeres over lengre tid uten å stå tilkoblet strøm.

Ble

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Sitat fra: Go-carter på søndag 13. januar 2013, klokken 20:00
Ja... i dag er det jo ganske kaldt over landet, og sola har krølla litt. Først slo abs seg av, som så slo seg på igjen.  Så fikk jeg powerlimit under helt vanlig kjøring. Og nå fikk jeg power limit igjen....  :o flere som har mystisk oppførsel?
Power Limit kommer i en del tilfeller hvor 12V-batteriet er svakt. Det kan muligens stemme for din del, med tanke på at abs sviktet.
Sett en 12V smartlader på batteriet et døgn og se om du fortsatt får samme problem.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Sitat fra: hma på mandag 14. januar 2013, klokken 09:41
Sitat fra: Go-carter på søndag 13. januar 2013, klokken 20:00
Ja... i dag er det jo ganske kaldt over landet, og sola har krølla litt. Først slo abs seg av, som så slo seg på igjen.  Så fikk jeg powerlimit under helt vanlig kjøring. Og nå fikk jeg power limit igjen....  :o flere som har mystisk oppførsel?
Power Limit kommer i en del tilfeller hvor 12V-batteriet er svakt. Det kan muligens stemme for din del, med tanke på at abs sviktet.
Sett en 12V smartlader på batteriet et døgn og se om du fortsatt får samme problem.

Tror du er inne på noe nå. Tappet bilen for strøm på 12v for seks uker siden, kan hende at det fremdeles er litt lavt. Begge powerlimit tilfellene skjedde ved 30-20% på batteriet. Kjørte med 100% i dag og opplevde ingen meldinger :-)
Skal smelle på en lader til helgen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Fikk litt inside info om Think sine 12V batterier.

Alle er fra 2008 eller noe slikt, og ble kjøpt inn samlet og brukt etterhvert som Think bygde biler. Dermed har de hatt en vanskelig barndom, og er eldre enn bilens registreringsår skulle tilsi. Når et 5 år gammelt blybatteri blir tappet for langt ned vil det ofte ha permanente skader, og kan med fordel byttes.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mhp

Hei

På min Zebra 2009 modell er det alltid lading på 12v batteriet så lenge bilen er tilkoblet strøm. Har ca 14,3v når kontakten er i.

Men det kan vel kanskje ta lading dårligere over tid?
SKI:
- Think 2010 Zebra - Gen 1
- Think 2010 Lithium - Gen2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA