Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pendler Drammen - Sandvika, "gammel" eller ny Nissan Leaf?

Startet av sven erik, fredag 26. april 2013, klokken 10:10

« forrige - neste »

sven erik

alle sier at elbil er by bil  men har en periode brukt  fosilbilen i byen her i Sandefjord men  har nå solgt den  men har derfor noen  dager nå med  i-miven  i byen å det går helt fint men  ikke langt en får ikke da mer en ca 6 mil på en lading   mens på langkjøring får en  ca 12-13 mil  så fant ut at  den bruker masse strøm  på bykjøring  så en må heller ta  den elektriske kangoen i byen   så anbefaller alle  å prøve å kjøre bilene langt  da finner man ut at de er til dette å

tomrh

Stemmer. Elbil er ikke bybil men pendlerbil.  ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

asbkar

Stemmer nok det ja, stadig akselerasjon suger mer strøm enn regenereringa fra den stadige nedbremsinga gir tilbake. Får mye bedre rekkevidde ved å holde jevn fart! Men den fungerer selvfølgelig fint til bybruk også, sparer miljøet for mye drit!

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

sven erik

ja selvklart en kan kjøre i byen men  så mye mindre rekkevidde  på kangoen  blir det bare  litt over en mil mindre mens  i-miven blir det  halvering  med samme kjøringen  prøvde faktisk bilen i ca 90 på mottor veien inn til oslo i dag å fikk 11 mil  å da by kjøring helt pent  nesten 6

sven erik

ja å det er snakket så mye om at elbilene er by biler  ja jeg sier kjør langt med de  dem er fine til det  kjørte i dag totalt  30 mil  og har hvert 2 ganger i Spania

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA