Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Sv: Ny Think-eier, er det noe jeg bør passe på?

Startet av Phuc, tirsdag 29. januar 2013, klokken 21:21

« forrige - neste »

Phuc

Var på Tryvann i går og prøvde å lade, men fikk ikke noe strøm.
Vet dere om lokket må være lukket for at strømtilførsen skal starte?

(Endte opp med å bare parkere på en vanlig plass)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

hkaspenberg

Sitat fra: Phuc på mandag 14. januar 2013, klokken 11:05
Var på Tryvann i går og prøvde å lade, men fikk ikke noe strøm.
Vet dere om lokket må være lukket for at strømtilførsen skal starte?

(Endte opp med å bare parkere på en vanlig plass)
Kommer an på type stolpe, men de fleste nye med lys i toppen krever at du lukker luka før du får spenning på kontakten.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Phuc

Så ut som en ganske enkel Defa-boks med to uttak.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Hans Håvard Kvisle

På gamle DEFA-bokser er det intet fiksfaks med lukking av lokk. Men du må sjekke at sikringa av en eller annen grunn ikke har slått seg ut. Ser ofte det på ladestolper, og har av og til måtte være til stor hjelp (uten at det krever så mye) for andre elbilister.Var den ikke det, ligger problemet i forkant av ladestolpen.
St.Hanshaugen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA