Hovedmeny

Actually Smart Summon

Startet av atele, torsdag 19. desember 2024, klokken 08:31

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på fredag 27. desember 2024, klokken 10:30For de berørte var det kanskje ikke riktig å benevne det som en "fremgang" da de etterhvert fikk det til virke?  ;)
Godt poeng, og det tok jo sin tid. Heldigvis fungerer det nå vesentlig bedre enn før de sluttet med ULS.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: CorsoDante på fredag 27. desember 2024, klokken 12:12
Sitat fra: daktari på fredag 27. desember 2024, klokken 12:05
Sitat fra: CorsoDante på fredag 27. desember 2024, klokken 09:47
Sitat fra: daktari på mandag 23. desember 2024, klokken 13:10Ingenting i den videoen som skiller Tesla fra de andre merkene. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at Tesla ikke har noe forsprang?

Så vet vi det har vært rettsaker om ultralydsensorer og masse klaging fra brukere. Neida, "best!"

Alltid de samme unnskyldningene "gammel sw", "kommer oppdatering snart", "Elon har sagt", "førerfeil", "EU-reglene".

Hva er motivasjonen for å pushe Tesla-salg? Vervepremiene, aksjer, hurtig kjøp og videresalg av egne biler? Man kan spekulere.

Motivasjonen for å korrigere åpenbar misinformasjon? At folk som eksempelvis ECiN skal få riktig inntrykk av hvor teknologien står, slik at man kan ta informerte beslutninger. Ble jo tydeligvis vippet av pinnen av denne gamle videoen som ikke er relevant for nyere biler.

Forspranget gjelder først og fremst ASS (som jo er det dette tråden egentlig handler om...), ikke nødvendigvis Autopark (hvor BMW og røkla gjerne kan være på høyde eller over, for alt jeg vet). Mulig dette med vorsprung falt enkelte litt tungt for brystet, ser den.

Og jeg måtte jo ha vært en regelrett skrulling dersom jeg gravde frem en 3 år gammel video av en BMW, og hevdet at dette var dagens sits, uten selv å eie en.

Du flagger at Tesla henger bak (mht. autopark), basert på en video som er særdeles akterutseilt (noe du som fhv. youtuber/Tesla-eier burde vite). Alt jeg gjør er å presisere at videoen ikke er relevant (for Teslaer som er nyere enn 5 år).

Forskjellen er åpenbar. Og gjenkjennbar her på forumet. Ikke verdens viktigste sak dette, ha en fortsatt fin (rom)jul, alle Tesla og ikke-Tesla-eiere  :) 
Kan du vise en mer relevant sammenligning? Så du ikke videoene til Tesla-selger Symmons?

Har sett nok YT-videoer kjenner jeg, og snakker ut fra egen erfaring. Systemet er knallbra (effektivt, parkerer godt, trygt). Man kan selvsagt fremprovosere feil, og jeg håper ikke du tror at LHD-videoer er mer representative for Norge bare fordi balløya ligger i Europa.

Og for å gjenta meg selv; bryr meg midt på leggen om andre produsenter er på høyde/over mht. auto-parkering, noe som fort kan være tilfellet. Jeg er kun interessert i å flagge og korrigere misinformasjon (selv om man kjenner på en viss vegring med å flagge fakta overfor folk som flatearthere).

Har lagt inn drøssevis av videoer som er representative for hvor TM3 og TMY med HW3 og 4 er for øyeblikket, og stoler på at Hvermannsen er kapabel til å dra sammenligninger selv, målt opp mot tilsvarende videoer for BMW eller hva man måtte vurdere som alternativ til Tesla (Sköda og VW ligger nærmere i pris...).

Ellers burde jo denne "Tesla-Bjørn" kjenne besøkelsestiden sin :)
Hvorfor skal vi stole mer på en tilfeldig Tesla-eier enn Elmo Musk?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA