Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skvettlapper på trilling.

Startet av covi, fredag 01. februar 2013, klokken 21:16

« forrige - neste »

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Øyvind.h

33 stemmer allerede. Mange kommende Model S eiere her på forumet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

leafster

Får ikke stemt fra Tapatalk,
Men hvis vi bestiller (noe jeg tviler mer og mer på), så blir det en rimelig ribbet 60. Det er lommeboken som argumenterer sterkest. Synes eksempelvis det er DRØYE priser på ekstrautstyr.

gbzdoc

Da fikk jeg knota meg inn på en Laptop for å stemme, og den falt som de fleste andre på 85 kw/h.

Hvorfor?
1. Det gir en rekkevidde nesten tilsvarende en fossilbil, og det er jo den vi skal erstatte.
2. Det vil passe fint å ikke måtte lade den mer enn kanskje en gang i uka, siden Leif allerede står til lading daglig...
3. Greit med litt buffer når kapasiteten begynner å svinne hen etter årenes løp
4. Kan kjøres til Vestlandet på kun ett ladestopp
5. Best batterigaranti. Håpet er at batteriet holder til vi ønsker å bytte den ut...

Også har den jo bittelitt mer Power da... :D

Øyvind.h

#19
Ser ut til at Tesla i hovedsak kommer til å selge 85kWh modeller i Norge. Fordelingen er jevnere i USA (tror litt over 70% velger 60 eller 85).
Med 60 respondenter så langt ser det ut til at en relativt stor andel av Model S kjøperne finner veien til dette forumet :) Blir bra mangfold her etter hvert om Tesla selger et par tusen Model S i 2013, og sikkert langt fler i 2014....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lars C. Krogenæs

#20
Sitat fra: OleJA på tirsdag 22. januar 2013, klokken 14:25
Dette er fullstendig OT og ødelegger denne tråden. Vennligst opprett en ny tråd langt vekk fra Tesla S tråden for å diskutere avgiftspolitikk

F.eks under http://elbilforum.no/forum/index.php/board,25.0.html

Diverse tråder om BMW sitt dieselforbruk, Anleggsmaskiner, politiske partier, og subsider er fjernet med hard hånd.

Tydeligvis store interesse for dette, men ikke relevant i forhold til trådens emne, som er:
Tesla S. 60 eller 85 kwh batteri?

Start gjerne nye tråder i relevante avdelinger på forumet.

En tråd er allerede startet her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6969.msg75274.html#msg75274

Tråd for diskusjon rundt moderering av tråder finnes her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6974.0.html

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lanber

Da løfter jeg denne igjen, resultatet ble 3 vs 67. ALtså 95,7% skal ha største batteriet

laumb

Vel, 2 vs. 68. Vi oppgraderer oss fra 60 - da det rett og slett blir for dumt å ikke kunne dra på langtur når forskjellene blir såpass små i pris - og i ett perspektiv som ville overlevd en normal bil.

Leaffen

Et annet moment er faktisk det at med så stor overvekt av biler med 85kWh batteripakke, blir det antageligvis vanskelig å omsette biler med 60kWh batteripakke på bruktmarkedet?

Jeg ville i alle fall tenkt sånn, hvis jeg skulle kjøpe en brukt Tesla Model S.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Havebigfun

Når det gjelder bruktsalg er det nok relevant for de fleste kjøpere at batteripakken ikke har vesentlig redusert kapasitet i forhold til ny- jø større pakke i utgangspunktet jo mindre relevant en liten til moderat aldring.
Dessuten må vi regne med at våre bruktbiler om noen år konkurrerer med nye biler med større kapasitet- da kan en premiumbil med 200 km restrekkevidde være ikke salgbar til en fornufig pris :o
Jeg tror mellomlegget mellom 60 og 85 kWh er den investeringsdelen av bilen som fortaper seg minst- muligens ikke i det hele tatt 8) (kanskje de tom. stiger- relativt sett)

Tesladigger

Kommer også til å gå for 85kW utgaven.
Er sikker på at jeg hadde endt opp med å angre senere hvis jeg hadde valgt 60kW, selv om dette ville være nok i det daglige.
Tenker da på redusert effekt ved alder på batteri, samt redusert rekkevidde ved vinterbruk og at det ikke er ideelt å toppe batteriet 100% så ofte.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA