Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av Stormfull, mandag 21. oktober 2013, klokken 22:56

« forrige - neste »

Stormfull

Hei dere:) Min kone har nå endelig fått seg førerkort etter sine fylte 34 år og lagt sin elsk på min Audi. Dette åpnet en ny verden for meg for da skal en Elbil inn i familien. Har vært og prøvekjørt en Reva 2008 mod til 30``og min sønn (4) hadde det svært moro da han syntes dette var en lekebil he he.
Vel jeg syntes bilen var helt ok men kan jo ikke sammenligne med noe annet en Buddy som vi hadde på jobben en periode. Buddy er utelukket for vi hadde mye trøbbel med den. Batteriene på denne Reva var fra 2011 og de sier at batteriene er godt fulgt opp og vært nøye med å fylle på destillert vann. Har kun kort vei til jobben ca 1 mil hvis jeg tar med guttungen til barnehagen. Kjører mye i byen og syntes disse bilene med stor rekkevidde er for dyre til mitt bruk. Hva anbefaler dere og hva syntes dere om denne Reva jeg har sett på?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44531308
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

svingen

#1
heisan
har nå vurdert reva i ca 6 mnd og det er veldig forskjell på bilene som blir lagt ut på finn.no
husk og få en reva I (den er bedre sikkerhet på) det er fra 2008 og oppover alltid spør selger om det står I på den.
batteriene sies og vare ca 2-3 år eller ca 20 000 km det er bly batterier som må fylles vann på og ikke kjøres helt ned,generelt lades ofte. Det er mulig og bytte til litium batterier som varer i sikkrert 10 år og fortsatt 80% igjen samm som bruks på nissan leaf osv. Dem koster fort 30 tusen og kan da kjører ca 10 mil. koster ca 8 tusen og gjøre jobben i danmark.
bytte til ny bly batterier koster ca 20 tusen i norge og noe billigere i danmark.
Jeg vil eller kjøpt en reva med enten helt ny batterir eller døde batterier,brukt battier vet man aldri hvordan er.
Bilen er ikke sikker som andre biler er registert som lett morosykkel så krasjer du med den her i 80 tror jeg ikkke ressultatet nødvendighvis er særlig bra......blir som og kjøre sykkel.
hva med den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44502454 nytt batteri og rimlig.
får din del er det nok greit og kjøre bly batteri siden du skal så kort :)
lykk til :)

fortdel er jo billig bil og ingen eu kontroll osv,men sikkerhet er nok ikke opptimal,vi kommer nok eller til og kjøp en trilling til 130 tusen som er en del sikkrere og kan hurtiglade (så kan brukes mere på lengre turer) men igjen dyrer i drift.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Olemann

#2
Hei,

Har hatt Reva og happy (undergitt de rammer bilen dog har).  Nå en trilling, som er noe helt annet.  Les på Forum, mye skrevet om det du spør om.  Mine råd/erfaringer:

1.  Bilen er ikke kollisjonssikker.  Kjør som du kjører en MC.   Ikke kjøp Reva som ikke har buet front-rute, den mangler alt av det lille sikkerhets-utstyr som i har. 

2. Batteribytte koster ikke 20k, men 25-30.000.-   Bare batteriene kan du nok skaffe for ca 15-18k.

3.  Bytte til li-ion er ikke lett.  Sjekk Forum.   Dyrt og du får det ikke igjen ved salg.

4. Prisen på en Reva som er OK å se på og teknisk ok og kjørt under 20k, bør være ca kr. 10.000.-  Så kommer tillegg for batterier.  Er de under 6 mnd gamle så legg på 10.000.-  Er de 1 år gamle legg på 5.000.-  Er de 2 år gamle er de ikke nye og verdt lite.
Den bilen du linker til bør du få for max 15.000.-

5. Er bilen kjørt hardt (brukt boost) og stått mye på lav ladestatus får du sulfatering og batteriene holder ikke 800 sykler.   Vann er også viktig, og kun destillert.

6. Markedsverdien for disse bilene er etterhvert kun verdi på batteriet, så hard pruting bør fungere :-)

7. Du får trening i å takle kø bak deg.  Psykisk er det egentlig litt gøy,  gikk greit for meg, men sønnen min nektet å sitte på.  Skjønner han, ikke gøy når naboen ligger 10 m bak deg hjemover i 30 km/t i 60 sonen opp en bakke....

SÅ:  Bilen er morsom, lett å parkere, billig i drift, gøy på glatt vinterføre, livsfarlig om du kolliderer med barn i baksetet, enkel å skru på, dyr om du får trøbbel med motor-styring eller dieselvarmer og trygg og gammel batteri-teknologi.

Lykke til!

Ole

Stormfull

Takker dere for svar. Jeg har vært å prøvekjørt den blå Reva som jeg linket til og den virket ok men veldig svak noe som jeg har forstått er veldig vanlig på disse modellene. Enig med dere at den blå Reva ligger høyt i pris ved tanke på at batteriene begynner å bli på slutten.
Den som du linker til Svingen den har ny batterier men der tenker jeg på ulyden som kommer fra motor? Han sier at det er sjekket men.... Hmm vanskelig dette da jeg ikke er kyndig nok på Elbiler. Bestemte meg for å ikke hoppe på den første og beste men det kan jo fort dukke opp et super evne:)

Takker for svar dere:)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

i mellomtiden som jeg skrev her så kom det en 2010 mod inn på finn.no
Her er batterier byttet i oktober så med litt pruting her så må vel dette være ett funn:))
Hva mener dere?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44568534
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

svingen

brude vært en takk knapp her,veldig bra det som olevmann skriver :)
ut fra hva jeg har lest her på forumet så blir det ofte att man bruker en elbil litt mere enn man tror og hvis ikke familie økenomien er på "kanten" ville jeg eller sett på en trilling.

slik som den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44508763 siden du regner med att du kan spytte inn 50 tusen på reva trenger du bare låne 79 tusen over 5 år blir det 1522 kr så regner med 3300kr i forsikring og si man tenker 8 tusen i året til service og diverse (euro kontroll og dekk osv) så blir det ca 1000 kr i mnd til forsikring og service og 1522 kr får billånet (hvis du ikke betaler det inn) så da blir det ca 2500 kr i mnd får en trilling hvor du får en god del bil får pengene..... Den er krasj testet og har airbag osv og den bilen her kan man jo faktisk bruke til en del siden den går en god del lengre og batteriet varer lengre osv :) vi vurdderte og reva lenge men blir nok trilling :)

Jeg ville hverfall aldri kjørt med barn i den bilen her bortsett fra bolig felt med lav hastighet osv
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stangseth

Jeg har hatt Reva i tre år nå, og er superfornøyd. Ikke noe tull med den, og batteriene er ikke noe særlig dårligere enn da bilen var ny. Har brukt den to-tre mil flere ganger i uken, og til det bruket er den perfekt. Kunne jo tenkt meg en Tesla, men det er jo mye det samme som Reva

edyrli

Den 2010 bilen virker som et bra kjøp. Som nevnt her bør du ha enten kaputte batterier og bytte selv eller nye. Batteri som er 1-2 år har du ikke peiling på hvordan er behandlet.
Jeg har kjørt Reva 2 år og 15.000 km og er brukbart fornøyd. Lite problemer, har hatt noen ulyder i motoren. Kjøpte en brukt motor som er klar til å bytte men da problemet forsvant har jeg den liggende klar. Ellers har jeg ikke hatt noen problemer.
Største problem for min del er ytelsen. Bilen går teoretisk 80km/t men du skal ikke så mye motvind eller motbakke før du er nede i 50. Kommer du til en skikkelig bratt bakke er du nede i 40 selv i Boost.
For øvrig er bilen super artig å kjøre.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Stormfull

Da blir det denne bilen tror jeg for har endelig bestemt meg ;D    http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44568534

Takker alle sammen for info men blir ikke kvitt meg av den grunn for er mye å lære:)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

svingen

så bra ! :)
du får dele din erfaring osv her etterhvert da :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stormfull

Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Tror dere ikke den ble solgt rett foran nesa på meg da grrr :( Men men har prøvd en Think i dag og ble overrasket. Var faktisk god og kjøre. Hmm bilen står jo tilsalgs enda???
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

edyrli

Kjedelig da.
Ny eller gammel think du har sett på? Begge er så sånn sett mye bedre biler enn Reva. Jeg vurderte også Think før jeg kjøpte reva. Den gangen kom jeg fram til at kostnaden ved feil på batter eller psu var for høy til at det var verdt risikoen. Men ellers helt klart noe å vurdere.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA