Kalibrering, resetting el. av energimeteret

Startet av Caspar, torsdag 13. desember 2012, klokken 20:35

« forrige - neste »

Caspar

Hver gang jeg har hatt batteripakken ute så har bilen brukt litt tid på å komme ajour med hva som faktisk er på batteriet og hva som vises på energimeteret når jeg har satt batteripakken inn igjen. Etter siste gang med skifte av noen enkeltceller virker det som om batteri og meter sliter med å "finne tonen" Jeg synes jeg har mistenkelig kort kjørelengde, og i dag spratt meteret direkte fra 60 og opp til 100% når jeg satte den på lading. Jeg lot den stå der noen timer med ledningen i og når jeg begynte å kjøre så talte den ned ganske normalt fra 100%. Jeg mangler noen deler til Robometeret mitt, så jeg har ikke så mye kontroll på hva som skjer. Er det noe jeg kan gjøre ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Du kan montere den sensoren jeg sendte, og kjøre bilen tom. Deretter sette den på initiere nytt batteri lading. Da vil instrumentet bli kalibrert til å tro at batteriet har 100 Ahr.

Kanskje ikke så lurt, da det praksis neppe er over 85 Ahr.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA