Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: folkeskikk ved hurtiglading

Startet av Caspar, fredag 04. januar 2013, klokken 12:24

« forrige - neste »

Caspar

Hver gang jeg har hatt batteripakken ute så har bilen brukt litt tid på å komme ajour med hva som faktisk er på batteriet og hva som vises på energimeteret når jeg har satt batteripakken inn igjen. Etter siste gang med skifte av noen enkeltceller virker det som om batteri og meter sliter med å "finne tonen" Jeg synes jeg har mistenkelig kort kjørelengde, og i dag spratt meteret direkte fra 60 og opp til 100% når jeg satte den på lading. Jeg lot den stå der noen timer med ledningen i og når jeg begynte å kjøre så talte den ned ganske normalt fra 100%. Jeg mangler noen deler til Robometeret mitt, så jeg har ikke så mye kontroll på hva som skjer. Er det noe jeg kan gjøre ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Du kan montere den sensoren jeg sendte, og kjøre bilen tom. Deretter sette den på initiere nytt batteri lading. Da vil instrumentet bli kalibrert til å tro at batteriet har 100 Ahr.

Kanskje ikke så lurt, da det praksis neppe er over 85 Ahr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA