Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Retro fit av options

Startet av Cowboystrekk, fredag 27. desember 2013, klokken 16:37

« forrige - neste »

Muffinman

#45
Kan vel også legge til at Tesla``en blir veldig skitten i døråpningene. Ingen doble dørpakninger der i gården slik som på gammelbilen. Å få det på plass kunne kanskje bli en god nummer fire for min del.

EDIT: Upresis. Den har jo det, men kunne ønske at de fungerte litt bedre. Uansett en forholdsvis ubetydelig detalj i det store bildet.

Øyvind.h

#46
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 17. desember 2013, klokken 22:15
Eller kona sin 2012 VW Golf... Bråket fra dieseldyret er en ting, men det store "moderne VW displayet" er vel det som sterkest avslører at dette er ikke fremtiden - får litt DOS PC følelse.
Så enig så enig :)
Forskjellen er som å gå fra 32" CRT TV til 50" HD skjerm :) VW, Audi, BMW etc spiller i lilleputtligaen sammenlignet med Tesla. Men det gjør de jo også på drivlinje-siden for skikkelige familiebiler ;D Model S er nok ikke bilen for teknofober som savner svart-hvitt tv, men for teknologiinteresserte er dette en ny hverdag. Spesielt morsomt er det at kritikere elsker å hate skjermene i Tesla for deres elendige brukervennlighet, refleksjoner etc, når skjermene i praksis fungerer meget bra.

Finnes det forresten noen andre bilprodusenter som i det minste har tatt steget over til kapasitive skjermer? Eller holder de alle i hovedsak på resistive fortsatt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Det som jeg har erfart etter en ukes eie, er at de som kan litt om elbil eller Tesla er positive. Men dem som knapt har sett en elbil, kan fortelle meg at rekkevidden er knapt 10mil, halv effekt på vinteren, ingen varmeaparat, dårlig plass, bråker i oppoverbakker og dørhåntaker fryser fast, og ikke minst at de er farlige og tar fyr helt av seg selv. I tillegg er de ubrukelig pga lang ladetid og batterier som mister all kapasitet på 2 år. Dem som jeg har giddet å vise bagasjerommene, inni bilen og tilogmed ta
med på en tur har gått stille i dørene etterpå. Men noen står fortsatt på sitt uansett om virkeligheten var helt anderledes. Men jeg håper nesten at det forblir få med Tesla her, er jo litt morsomt å ha en bil ingen ingen andre har.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

eledille

Sitat fra: erot på torsdag 19. desember 2013, klokken 00:37
Jeg har ikke engang orket å lese hele tråden. For meg er det en enkel grunn til at Model S slår alt annet jeg har prøvd (mye rart), og det er drivlinjen. Gir er en håpløs anakronisme etter å ha kjørt bil uten gir. Til og med den fantastiske åttetrinnskassen til BMW blir en lidelse etter å ha kjørt en drivlinje som kobler bakhjulene mer eller mindre direkte til høyrefoten din. Ta med regen bremsing som gjør at du sjelden trenger å flytte denne foten uten om aktiv kjøring, og så er det ikke mer å si om den saken  ;)

Ett hundre prosent enig. Jeg er villig til å gjennomgå mye bry og mangle mange finesser på grunn av den drivlinjen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

ofn

Ja, man blir fort bortskjemt av den silkemyke enpedalskjøringen. La antall turboer og gir i en ICE bil gå mot uendelig og du konvergerer mot drivlinjen i Tesla.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

cra

Sitat fra: ofn på torsdag 19. desember 2013, klokken 15:16
Ja, man blir fort bortskjemt av den silkemyke enpedalskjøringen. La antall turboer og gir i en ICE bil gå mot uendelig og du konvergerer mot drivlinjen i Tesla.

Tipper pris og kompleksitet på en slik fossilbil ville nærme seg kvadratet av antall torboer opphøyd i antall gir også. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA