Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke hensyn er relevante når det skal bygges nye Teslastasjoner for lading.? Noen eksempler!

Startet av Electric cars in Norway, fredag 01. mars 2024, klokken 08:43

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på fredag 01. mars 2024, klokken 15:59
SitatHe he. Et godt stykke fra 50.000 det, ja  ;D  ;D  ;D

Det er ikke en årstelling, men gjennomsnittlig døgntrafikk per år. Så en
tiendel av Lier.

Ja, nettopp, var det som var poenget mitt og. At det ikke nådde opp til Liers 51000. Hjortefot mente at det ikke fantes biler i Oslo, og at alle i stedet satt på en gren og plystret de vakreste melodier, og tok tram, mens det var i Nordfjordeid at alle bilene var....satt på spissen...
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

SitatI motsetning til andre leverandører så slipper Tesla å tro, de har full oversikt over hvor Teslaeiere lader (både på egne og andre leverandører sine ladestasjoner)
Når det er sagt, når de erfarerer at Superchargere blir mye brukt kan de relativt enkelt utvide.

OT..  :+1:  ja det har du rett i men jeg tenkte mer som å ta den kostnaden der og da når de rigger opp utstyret uansett. Jeg vet hvor mye arbeid det trengs for å få rigget opp dette. Burde max'et med en gang. Synes eg

Otkristo

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 02. mars 2024, klokken 12:53
SitatI motsetning til andre leverandører så slipper Tesla å tro, de har full oversikt over hvor Teslaeiere lader (både på egne og andre leverandører sine ladestasjoner)
Når det er sagt, når de erfarerer at Superchargere blir mye brukt kan de relativt enkelt utvide.

OT..  :+1:  ja det har du rett i men jeg tenkte mer som å ta den kostnaden der og da når de rigger opp utstyret uansett. Jeg vet hvor mye arbeid det trengs for å få rigget opp dette. Burde max'et med en gang. Synes eg

Hvis de maxer med en gang må Tesla betale betydelig summer til nettselskap for en kapasitet som ikke utnyttes.
Med andre ord dårlig økonomi med 16 stalls der bare 8 benyttes i snitt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Otkristo på lørdag 02. mars 2024, klokken 15:56
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 02. mars 2024, klokken 12:53
SitatI motsetning til andre leverandører så slipper Tesla å tro, de har full oversikt over hvor Teslaeiere lader (både på egne og andre leverandører sine ladestasjoner)
Når det er sagt, når de erfarerer at Superchargere blir mye brukt kan de relativt enkelt utvide.

OT..  :+1:  ja det har du rett i men jeg tenkte mer som å ta den kostnaden der og da når de rigger opp utstyret uansett. Jeg vet hvor mye arbeid det trengs for å få rigget opp dette. Burde max'et med en gang. Synes eg

Hvis de maxer med en gang må Tesla betale betydelig summer til nettselskap for en kapasitet som ikke utnyttes.
Med andre ord dårlig økonomi med 16 stalls der bare 8 benyttes i snitt.

Aha. Det var jeg ikke klar over. Da gir det jo mening

Jeg trodde Tesla bare betalte for forbruk jeg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA