Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf og vinterkulde

Startet av Gekko, mandag 26. november 2012, klokken 19:01

« forrige - neste »

Gekko

Hei !

Jeg har en ekstra lader som ikke fungerer. Den lyser feil før jeg plugger den i bilen.
Noen som har tips om hvor jeg kan få reparert den ?

Geir
Think City (79' Km), Opel Ampera (68' Km), Leaf (72' Km)

Rav4_EV

Har du kjøpt den i Norge har du 5 års reklamasjonsrett dersom det er feil ved produktet som ikke har oppstått ved feil bruk.

Dersom rekamasjonssporet ikke kan brukes kan jeg sikkert ta en titt på den.

Mvh Arne Magnus
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Lynet

Det er nok ikke laderen du mener, men ladekabelen. Boksen på kabelen er kun en releboks som kobler inn spenning til bilen.
Det er ikke uvanlig at det kommer vann inn i den, eller at det blir brudd i selve kabelen.

Hvor bor du? (skriv det inn i profilen)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: Gekko på lørdag 10. november 2012, klokken 11:47
Den lyser feil før jeg plugger den i bilen.
Interessant, er det "Power fault" eller "Car link fault"? Eller blinker begge to et antall ganger?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Dersom kabelen henger etter bruk på et IT nett skal Røhme og Selmer kunne reprogramere den.

Ellers kan jeg tilby alternative faste eller mobile ladekabler til Nye Think. Se bildet for mobil variant til 5000 kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

#5
Sitat fra: elektrolux på lørdag 10. november 2012, klokken 21:56
Dersom kabelen henger etter bruk på et IT nett skal Røhme og Selmer kunne reprogramere den.

Ellers kan jeg tilby alternative faste eller mobile ladekabler til Nye Think. Se bildet for mobil variant til 5000 kr.

Er IT/TN-nett et kjent poblem for Think sine ladekabler? Jeg har problem med å få bilen til å starte å lade på jobb der det er TN-nett. Bilen driver å klikke i releet for vannpumpe flere ganger og DCDC starter og stopper.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Det kan vel sies å være et mindre kjent problem som rammer import biler beregnet på TN nett.

Ellers er kladden til Think meget kravstor på strømmen før den tillater lading. Kan bare glemme hjemmelading med original Think kladd i huset mitt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gekko

Hei

Det er power fault som lyser. Jeg gikk ut for å hente laderen og sjekk hvilken diode som lyser.
Men når i plugger den i kursen inne lyser ikke feilen? Den andre kabelen i har fungerer på utestikken
men ikke denne. Noe som kan justeres?

Geir
Think City (79' Km), Opel Ampera (68' Km), Leaf (72' Km)

El rayo

De feilene overgår min kunnskap. Det er rett og slett mystisk.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Understøtter det electrolux sier her. Kladdene kan til tider være veldig sære, husker jeg en gang prøvde el-Connecten som har en boks så og si lik Thinken, og der måtte jeg prøve fire velfungerende ladestasjoner før den godtok strømmen...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Sitat fra: Go-carter på mandag 12. november 2012, klokken 22:20
Understøtter det electrolux sier her. Kladdene kan til tider være veldig sære, husker jeg en gang prøvde el-Connecten som har en boks så og si lik Thinken, og der måtte jeg prøve fire velfungerende ladestasjoner før den godtok strømmen...

Fikk du da feil på lampene på boksen, eller som hos meg at bilen drivver å hikke?

Jeg har en mistanke om at det skjer når jeg går fra IT til TN eller omvendt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Sitat fra: Lynet på tirsdag 13. november 2012, klokken 18:41
Sitat fra: Go-carter på mandag 12. november 2012, klokken 22:20
Understøtter det electrolux sier her. Kladdene kan til tider være veldig sære, husker jeg en gang prøvde el-Connecten som har en boks så og si lik Thinken, og der måtte jeg prøve fire velfungerende ladestasjoner før den godtok strømmen...

Fikk du da feil på lampene på boksen, eller som hos meg at bilen drivver å hikke?

Jeg har en mistanke om at det skjer når jeg går fra IT til TN eller omvendt.

Fullt juletre på boksen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Har en mistanke om hva som gjør at ladingen ikke starter men begynner å "hikke".

Tror det er 12V-batteriet som er synderen. I dag hadde dieselvarmeren og vifta stått på for lenge og 12V-batteriet var tomt! Satte på Cteklader og fikk den i gang. Men når jeg kom på jobb og plugget inn ladekabelen ble det stille lenge før den begynte å "hikke". Satte inn Ctekladeren og plugget inn igjen ladekabelen og ladingen startet umiddelbart!

Kan det være at DCDC trekker for mye et kort øyeblikk og ladingen kutter? 
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA