Audi Q8 møter Nio EL6 og Xpeng G9

Startet av Boikott My Ass, onsdag 10. januar 2024, klokken 20:37

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ligger på pluss den der. Hvordan gikk det? Best i test?

Suverin

#2
Audi med ganske klar sisteplass. Tett i toppen, knepen seier til G9 med forbehold om noen softwaremessige unoter som xpeng hadde lovet å fikse..

"Audi utelukker nærmest seg selv, ved å ha de dårligste ytelsene i alt fra tekniske spesifikasjoner, akselerasjonstall, testet rekkevidde og testet ladehastighet. Når den utstyrsmessig heller ikke står i en særklasse, selv til en pris som er 300.000 kroner høyere enn konkurrentene, så eliminerer den seg selv fra toppen."

"Xpeng G9 har funnet en god formel på både effektivitet, som dermed gir både rekkevidde og ladefart. Vi vet fra sommertestene at den leverer veldig godt, men her tar den også seieren på disse områdene i vintervær. Men bare så det er sagt, så er Xpeng nødt til å få orden på et særdeles dårlig klimaanlegg. Nå mener de selv at dette er løst, så skal vi komme tilbake til dette etter at oppdateringen er testet.

Med et snev av forbehold om at dette stemmer, så kårer vi Xpeng G9 til vinner i denne testen."
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Electric cars in Norway

#3
Takk suverin :+1: artig å se men jeg ville valgt den Audi'en jeg hver dag hele uka. Selv om den også er dyrest. Audi er Audi. Kinabil er kinabil osv plutselig så er det ikke reservedeler å oppdrive her i Norge for Xpeng har jo ikke lager men kjører JIT prinsippet som i LEAN. Det er hvertfall hva jeg har hørt. Eller at det internasjonale samfunnet legger streng toll på Kinavarer og så blir det lang ventetid på å få reparert kinabilen. Ja jeg vet jeg er skeptisk. Men seff kunne gjerne ha leasa kinabilen, no problema

Daniel_0007

Selvfølgelig er q8 på siste plass, er vel egentlig samme bilen som e-tron bare skiftet navn.
Model 3 2019 LR Rwd

daktari

Og større batteri, Q8 55 har ca 120 kWh nå, og Q8 50 har det "gamle" 105 kWh med ca 90 netto.

Men Q8 har virkelig floppa så langt, bare solgt noe mellom 50-100 samlet, selv om etron har solgt 29.000! Kom ikke Q8 på senhøsten?

Kan mistenke at mange venter på Q6 istedet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

BubbaJoFet

Nå koster EL6 strengt talt 740k mot Q8 55s 840k (tilsvarende utstyrt).
Så hvem som velger EL6 fremfor G9 eller Q8 vet jeg ikke. 36 biler så langt, inkludert demo biler, så mange er det ikke...

turfsurf

Sitat fra: daktari på mandag 15. januar 2024, klokken 17:57Og større batteri, Q8 55 har ca 120 kWh nå, og Q8 50 har det "gamle" 105 kWh med ca 90 netto.

Men Q8 har virkelig floppa så langt, bare solgt noe mellom 50-100 samlet, selv om etron har solgt 29.000! Kom ikke Q8 på senhøsten?

Kan mistenke at mange venter på Q6 istedet.
Q8 begynner jo dra på alderen, så ikke så rart. Ser man på veiledende priser er den jo overpriset. Kampanjeprisene som har vært har dog gjort de til ok kjøp, og det finnes en del godt utstyrte lett brukte biler til en relativt lav pris nå.

Tviler veldig på at Q6 legger seg noe særlig under disse prisene, og må si at jeg liker mye ved e-tron sportback. Liker ikke forbruket og mangel på regen dog.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA